Anonym bruker Skrevet 14. september 2010 #1 Skrevet 14. september 2010 Ja et dumt spørsmål. Men til saken, mannen min har nettopp fått vite at han er på tur til og miste synet. Altså det vil ende med at han blir blind. Men vi har litt vanskelig for og finne ut hva slags jobb han kan få seg? Han skal omskoleres, men vet ikke hva han kan bli når han er uten syn?
Anonym bruker Skrevet 14. september 2010 #3 Skrevet 14. september 2010 vet om en som jobber på nav! han er blind, og det er ikke tull. han har slikt program som leser opp teksten på dataen. vet også om en som kiropraktor
Anonym bruker Skrevet 14. september 2010 #6 Skrevet 14. september 2010 Jobbet med en på kundeservice som var blind. Finnes masse hjelpemidler som kan hjelpe de som er blinde til å takle mange typer jobber. Hva med å ta kontakt med Norges blindeforbund? De kan sikkert gi noen tips og råd. Lykke til.
Gjest Persille☠Kadalma Skrevet 14. september 2010 #7 Skrevet 14. september 2010 Moren min er blind, men ufør pga plager etter å ha hatt kreft noen ganger. Kjenner noen blinde og synshemmede gjennom henne, de jobber med alt mulig egentlig..det er så mye man kan få tilrettelagt med hjelpemidler :-) Lykke til, det må være tøft.. Dere får helt sikkert god hjelp og støtte underveis!
Tokatter_USA Skrevet 15. september 2010 #8 Skrevet 15. september 2010 Jeg har en venn som er professor i europeisk historie på universitet og er fullstendig blind. Han reiser rundt alene i Europa og USA, satser alltid på å få hjelp av folk når han trenger det. Han reiser også i land der det å kunne engelsk ikke er så vanlig. Det er bare når han må gjøre research i vanlig bøker at han har med seg en hjelper. Men det er da helst en venn han kan feste sammen med etter dagens arbeid. Han greier seg fint med hvit stav, trenger ikke hund. Med den jogger han alene. Han var også seende før og ble langsomt helt blind. Computere og andre hjelpemidler, samt en god dose "guts" gjør dette mulig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå