Gå til innhold

Ultralyd!


Grevling

Anbefalte innlegg

Er det noen av dere som vet noe om hvor mange ganger det er vanlig å dra på ultralyd? Var på ultralyd i uke 18 og fikk vite at vi venter en frisk og fin liten gutt :D Selv om vi har fått høre at gutten har det fint, har jeg så indelig lyst å dra på flere ultralyder! Bare for å se han igjen, og for å få bekreftelse på at han har det fint. Er en slik en kommende mor som bekymrer meg alt for mye. Vet at man kan dra på privat klinikk da.

 

Hva tenker dere om dette? Bare en ultralyd, eller flere? Privat eller offentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke hva som er vanlig, men har hørt flere som har vært på sin standard i uke 18, og så valgt å ta 3D-ultralyd senere i svangerskapet.

barn med prøverør har vel ofte en tidlig ultralyd før vanlig i uke 18.?

 

Jeg er ikke av den bekymrede typen men skulle gjerne vært på en ultralyd til:-) Var så utrolig herlig å se henne på skjermen!

Så vi vurderer ny ultralyd senere i svangerskapet, da på privatklinikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmoren min har arvet gammelt ultralyd fra gynekologene hun jobber med... så vi får se junior en gang i måneden...

I tillegg så skal vi få inn i uke 32 for ordinær undersøkelse nr 2... :)

Morsomt å se lille junior :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har hørt om 3D ultralyd, og det ser jo helt fantastisk ut :) Men så var det jo helt fantastisk å se barnet på ordinær ultralyd også da! Skal undersøke det nærmere. Tusen takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så heldige dere er! :) Da får dere VIRKELIG fulgt med på utviklingen måned for måned! Herlig :)

Når du sier ordinær undersøkelse nr.2 i uke 32, mener du ultralydundersøkelse da? Så sa er det vanlig med to ultralyder i et svangerskap? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei=)

Jeg skjønner deg kjempegodt. Det er både stas og veldig betryggende å se minien på ultralyd. Jeg har tilsammen hatt 7 stykk! Første gangen var hos gynokologen min i uke 7. De neste 5 var på gynokologisk avdeling på sykehuset. Jeg var innlagt to ganger i juni pga ekstremkvalme og har deretter vært dagpasient og fått intravnøst siden da til nå. Og da tok de ultralyder både for å se at det sto bra til og holde motivasjonen min oppe. De sjekket ikke noe spesielt. Bare lengde og så at det var hjertelyd. Så det var mest stas i uke 18 på den ordinære ultralyden, da han ble undersøkt skikkelig og vi fikk vite kjønn=) Nå er jeg utskrevet så det blir rart å ikke skulle ha flere. Derfor tenker jeg å bestille en 3d-ultralyd til mellom uke 26 og 28. Jeg leste et sted her inne at det er på den tiden man får d beste bildene=)

Ellers så er det betryggende å kjenne bevegelsene til babyen i magen, og på den måten kjenne at det er liv=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...