Gå til innhold

Jobbe jobbe jobbe...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobbe fullt, ca 8-9 timer 5 dager i uka. Kommer hjem ved fire-fem tiden, har et par timer med ungene før det er kvelden. Så er det på`n igjen neste dag.

Hva med livet utenom? Mange tar med jobb hjem, er irriterte resten av ettermiddagen/kvelden fordi det er det samme opplegget igjen dagen etter uansett om de er slitne etter en lang arbeidsdag.

Har vi kommet til denne planeten for å jobbe ihjel oss for å få råd til kost og losji?

Nei, jobb 3-4 dager i uka, ta opp mindre huslån så man kan betjene det. Livet har så mye mer å by på en det a4-lov-jaget helt til man er pensjonist!

Fint at mange trives med å jobbe 100%, men min livsfilosofi er at livet er så mye mer en jobb og status.

Dette er ikke noe hån mot noen som jobber fullt, men bare en mening fra en livsnyter :)

Noen andre med samme mening?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selv liker jeg veldig, veldig godt å jobbe. Det gir meg overskudd og glede... Godt vi er forskjellige :-) Har interesser utenom jobb også by the way... og status/lønn er ikke det som driver meg.

Skrevet

Skulle gjerne jobbet mindre, men som alenemor så må jeg jobbe det jeg kan for å kunne gi oss et skikkelig tak å bo under, varm mat på bordet og litt ekstra til helga. Varme klær til vinteren og alt det et barn trenger og behøver.

Synd, men sant.... Vi tar det igjen i helgene og koser oss stort da:-)

Skrevet

Joda egentlig litt enig med deg, men livet er ikke så lett..

man trenger mat, tak over hode og klær på kroppen:/ Å leie her har blitt svindyrt, å kjøpe er heller ikke like lett med mindre du har litt peng fra før. Å jobbe er ikke akkurat status for meg, men en nødvendighet for å kunne forsørge barnet mitt.

Jeg skulle virkelig ønske at jeg hadde den muligheten som du snakker om, men jeg er i en etableringsfase der jeg trenger fortsatt en del ting (som en bil som ikke ramler fra hverandre, hvitevarer, kanskje et egent hjem en gang osv.)

Skrevet

Bra vi er forskjellige ja:)

Og du alenemor, sånne som deg er hverdagshelter!

Jeg tok utgangspunkt i når man er to stk, glemte å si det.

Det at du står på, jobber fullt og atpåtil har overskudd til unger, husarbeid og alt det som følger med, det oser det respekt og hverdagshelt av :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...