Gå til innhold

mindre mat ved bekkenløsning?


indigo25

Anbefalte innlegg

Jeg er plaget med bekkenløsning og da blir det ingen trening eller mye bevegelse i løpet av svangerskapet. Jeg er i uke 22 og har vært plaget siden uke 16. Denne tiden har jeg tilbrakt på sofa eller i seng og regner vel ikke med at det blir noe bedre før fødsel da jeg hadde det slik i forrige svangerskap også.

 

Gikk opp over 30 kg forrige gang pga stillesitting. prøver nå en ny metode, spiser mye mindre enn før siden jeg regner med at kroppen ikke trenger så mye energi når den ikke bruker noe.

 

Frokost, en yoghurt til lunsj og mye mindre middagsporsjon enn jeg vanligvis spiser. Av og til noe til kvelds- frukt eller en is:)

 

Er dere enig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Synes kanskje det høres litt lite ut? kroppen din holder på å lage et annet menneske og har et større energibehov uansett om du sitter på rompa eller ei.

 

kos deg med god sunn mat, så blir det nok ikke så altfor tungt. Kroppen din forbruker vel endel energi på å ha vondt av bekkenløsningen også.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj. Dette høres LITE ut! Jeg har selv bekkenløsning for andre gang, og denne gangen er formen antagelig bedre fordi jeg har vært forsiktig med de fleste aktiviteter helt fra starten av.

 

Mine tips til deg er:

Få rekvisisjon hos fysioterapeut allerede nå. Forhør deg rundt om noen som har god greie på bekkenløsning. Da vil du få god hjelp til aktiviteter som passer for deg. Forige svangerskap satt jeg mye i en stol. Nå prøver jeg å gå en 25 min. tur med små skritt hver dag, og gjør noen styrkeøvelser på matte. Det fungerer bra enda. Jeg har nå 3 uker igjen til termin.

 

Angående kosthold, er det ernæringsterapeuter som mener man bør unngå melkeprodukter og sukker mest mulig ved bekkenløsning. Det går jo an å prøve hvis du vil..... men da må man evt ta kalsiumtilkudd selvfølgelig, så både mor og barn får nok av dette viktige stoffet ved produsering av baby. Ta evt kontakt mer ernæringsterapeut. Hun har sikker flere gode råd!

 

Min erfaring er at man kan spise ganske mye mat hvis man reduserer eller kuttter ut sukkerinntak, hvitt mel, hvit ris og hvit pasta. Og babyen trenger masse næring!! Jeg unner meg likevel litt sjokolade, fordi kroppen min bare MÅ ha litt søtt innimellom etter den ble gravid........ Det funker liksom ikke uten....

 

Lykke til hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh... det var lite ja!!!

Du ødelegger forbrenningen din ved og spise for lite mat vettu... det er ikke no bra!

 

Du burde heller spise 4-5 ganger om dagen.

Min dag består av frokost kl 8.30 lunsj 12.00 og en frukt og deretter middag, kvelds ca kl 19.30 og kansje en frukt senere.

 

Lurt og fordele maten utover dagen og ikke spise for lite. Skal ikek være underærnært i svangerskapet heller da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...