Gå til innhold

Hva med de fedre som forlanger mer samvær men...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gik med mine barn i to tøffe svangerskap med bekkenløsning. Ingen støtte fra barnefar, han forventet at jeg tok meg av hus, hjem og eldre barnet selvom jeg knappt kunne gå. Nyttet ikke å be han om hjelp, han var for opptatt med det og måtte bare det... og kompisen skulle jo ha hjelp til det.

Mine barn sov ikke hele natta før de var to år, ikke 1 eneste natt stod han opp. Det måtte jeg gjøre, opptil flere ganger hver natt. Også etter at jeg hadde begynt å jobbe. Jeg måtte jo forstå at han sov tungt.

Ja, han ble med på noen gåturer. Ja han lekte av og til med barna selvom det ikke var så ofte. Til og med skiftet bleie av og til og hentet og leverte i barnehage. Super pappa jo !

Men hvem stod for oppdragelsen, hvem ble upopulær når barna ikke fik lov til noe ? Hvem satt med de og lærte dem å spise ? Hvem snakket med de dagen lang og stimulerte de til å lære snakke ? Hvem tørrket snørr og tårer ?

Hvem tok kampen når det var på tide at de skulle sove om natta ? Hvem lærte dem å lese og skrive ? Hvem forsøker å lære dem forskjellen på rett og galt ? Hvem dro igang lekebesøk, skrev de på aktiviteter og følgte opp med å kjøre hver gang ? Hvem offret karriere for at familielivet skulle gå opp ?

Var det far ?.... NEI.... Men når samlivsbruddet er et faktum fordi MOR fik nok av å være alene om alt og heller ville være alene uten frustrasjonen av en fraværende far/samboer. DA vil han plutselig ha barna sine, DA er han plutselig super pappa og forlanger mer samvær.

Og skyller på at MOR kun tenker på penger. At MOR er vanskelig.

Men hva gjør han med barna på samvær ? Jo det han alltid ha gjort, offrer de litt tid her og der. De leker selv. og den nye samboeren tar resten av oppgavene. Men han er jo verdens beste pappa ;)

Så er det rart at MOR setter seg på bakbena når hun VET at han ikke vil bidra til en ting for barnas utvikling, klarer til og med ikke å følge opp leksene demses. Hvorfor skal barn være mer hos far da ? For at andre skal tro at han er super pappa ? Blir det ikke barna som taper på det til slutt ?

Men nei.. det er jo så økonomiskt gunstig å være alenemor. Hvis en legger sammen utgiftene man har i løpet av et år så dekker jeg mye mer en det far gjør, selvom jeg tjener halvparten av det han gjør.

ER DRITLEI DERE SOM TROR DET ER SÅ BRA Å VÆRE ALENEMOR. Vi er alene om alt ansvaret. DET ER IKKE MYE SAMVÆR at far har de en ettermiddag i uka og annenhver helg. DET ER LATTERLIG LITE i forhold til hva mor gjør de andre 21 dagene i måneden !

Og ikke fordi det er noe penger å ha for det, fordi jeg elsker barna mine over alt på denne jord og skulle ønske de hadde en far som bidro til noe mer en å være leke pappa. Skulle ønske at han en dag våknet og skjønte at det er ikke bare å la barna leke rundt seg dagen lang og virkelig skjønte at det er noe mer til foreldrerollen.

Så hva med de fedre som forlanger mer samvær for å slippe unna å betale bidrag ? Hva skjer da ? Jo barna får mindre omsorg og oppdragelse, mindre oppfølging med skolearbeid. Og resultatet blir hva når disse barna er voksne ?

Det er faktiskt ikke alltid slik at far er oppegående omsorgsperson !!!

Det kan faktist hende at mor er bedre egnet til å ta på seg hovedomsorgen !!!

Og ja i enkelte tilfeller er far bedre egnet. Men snakker ikke om de få tilfellene !!!

Kraftig provosert over generaliseringen at vi alenemødre er hekser som ikke vil at far skal se barna sine for at få mer bidrag. LATTERLIG.

HA EN FIN KVELD

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...