Gå til innhold

Dere som ammer!!! Reagerer barnet deres på noe dere spiser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her blir jr urolig/får mage knip hvis jeg spiser yoghurt, epler, pærer og blomkål...

Og han blir urolig og får luft i magen av grønsaker generelt...slitsomt syntes jeg for jge har så lyst på grønnsaker til middag, lager meg heller salat, men blir lei...:)

Får bare holde ut:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Yepp.

Lillegutt reagerte meget på MELK og andre melkeprodukter. Vær forsiktig med erter, krydder, løk og kål! - dette gir ofte luft både til mor og barn!

Lykke til.

Skrevet

TACO!!! dessverre.... men kan jo lage med eget krydder kanskje...

kålstuing

blomkålsuppe...dumme meg lagde det til lunch i dag, hehe

rå løk/rødløk

Skrevet

Ammer bare litt nå og babyen er fire mnd. Hun reagerer på sjokolade og litt på brus, og det som er nevnt ovenfor:)

Skrevet

Fårikål (dumme meg) førte til illskrik. Ellers har jeg bare merka at han reagerer når jeg har spist noe sterkt. Småen er 7 uker.

Skrevet

Ser ut som det går i det samme:) Hmmmm...

Kanksje han reagerer på sjokolade ja... Får prøve å kutte ut det ett par dager da...:)

Jr her er 7 uker også forresten:)

Skrevet

Har spist alt unntatt hodekål som jeg er så glad i og taco (har ikke prøvd ut dette), men det eneste han har reagert på til nå er hvis jeg drikker mer enn 2 glass brus og appelsinjuice. Rå løk, blomkål osv går helt fint. (9 uker)

Skrevet

Han reagerer ikke merkbart på noe (litt luft i magen har han fra og til men henger meg ikke opp i det), men jeg holder meg unna opplagte ting som kål, erter, jordbær, skalldyr, og mye løk samt brus.

Skrevet

Mitt lille gull på 8 uker har ikke reagert på noe så langt. Spiser mye sterk mat, frukt og grønt og alt annet som er godt, som cola, sjokolade osv... Skal ha fårikål til uka, håper det går bra! :-)

Tenker at jeg ikke vil skåne han for ting han ikke reagerer på. Bedre å prøve og heller slutte. Tror det kan være med å styrke han?

Skrevet

Hun har vært litt gassete dagen etter at jeg har momset litt vel mye sjokolade, det er det eneste :)

Skrevet

Et lite tips: I stedet for krydderposene kan du kjøpe spisskumin. Det er dette krydderet tacokrydderet er laget av. :-)

Skrevet

Uff, jeg var så dum da mini var 1 uke. Jeg spiste en hot, indisk gryte med løk, blomkål og kikerter. Det ble det vræling av og åpenbare smerter og full fres i bleien. Stakkar mini! Det er lenge til jeg skal prøve dette igjen, har ingen tro på at hun "herdes" av at jeg spiser kål e.l. Sånn er det jo heller ikke for voksne!

Ble faktisk litt snurt etterpå, for ingen har sagt til meg at mitt matinntak kan gi baby problemer (ja, jeg ser nå at det er opplagt, men førstegangsmor med en uke gammel baby? Det er mye å tenke på.) Synes det var helt forferdelig at jeg påførte henne magesmerter, aldri mer!

Virker ikke som hun reagerer på noe annet, da.

Skrevet

Jeg kuttet ut melk og hadde en nydelig natt. Selv om det var amming hver tredje time sov nurket (4uker) i mellom! hurra!

Mye hvitløk og løk er heller ikke noe særlig.

Skrevet

Nei han reagerte egentlig ikke på så mye. Men jeg unngikk bevisst brus, taco, kål, druer feks pga at jeg hadde hørt at det var typisk mageknip mat. Begynte å spise det når han var rundt 2 mnd. og da merket jeg ikke noe til mageknip :)

Men jeg var derimot på kafe når han nesten var 3 mnd, og da drakk jeg kaffe mocca, og det ga litt magevondt etterpå ja!! Har ikke drikki kaffe før da, og gjør det heller ikke til vanlig. :)

Skrevet

Hvor raskt etter måltidet (når dere spiste) reagerte ungene deres og hvor leng varte det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...