Gå til innhold

Hjelp, tampongsyke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hatt mensen siden onsdag, og bruker alltid kun tampong som vanlig. På natten også. Aldri hatt problemer med det tidligere. Natt til mandag fikk jeg feber og følte meg skikkelig uvel. Kastet også opp på natten og utover dagen. I hele går og idag er jeg svimmel, har fått diare og har feber nesten konstant. Er ferdig med mensen idag, og nå er jeg sår og vond i underlivet + at jeg har mye lysebrunt utflod. Kan dette være tampongsyke? blir bekymret, da det visstnok er ganske alvorlig...!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da hadde jeg tatt en telefon til legevakta.

Skrevet

Gjorde det nå, men hun på sentralbordet mente at man ikke kunne få det med mindre man ikke får ut tampongen igjen. Har ingen tampong der nå, så da er det sikkert bare en bakterie der nede da...

HI

Skrevet

Hei! Jeg har lest at man til og med kan få TSS (toxic shock syndrom) uten å ha brukt tampong, så hun på legevakten virker litt lite opplyst.

Les dette:

http://www.helsenett.no/index.php?option=com_content&task=view&id=6663&Itemid=356

Her står det at rundt halvparten av dem som har fått TSS har brukt tampong.

Det er dog en veldig sjelden tilstand, så sjansen er stor for at det er noe annet, men ville absolutt ha tatt en tur til legevakten, selv om de mener det ikke er nødvendig

Skrevet

Du kan jo feks hatt graviditet utenfor livmor,

bet i en eggstokk, eller noe helt annet.

Har du mye feber nå? hvis du får frostanfall, blir dårligere ring legevakten engang til

Skrevet

Meg igjen, skriver fra sykehussengen. Tenkte jeg skulle gi lyd fra meg, og samtiig benytte anledningen til å advare dere :) Ble lagt inn rett etter at jeg skrev innlegget. FIkk komme på legevakta, og hadde skyhøy CRP og farlig lavt blodtrykk. Ikke langt ifra jeg kom i sjokk. Har ligget siden tirsdag med antibiotika og vann intravenøst og tett oppfølgning. Dette kunne gått skikkelig dårlig om jeg ikke hadde tatt enda en tlf til legevakta.

Jeg bruker tampong "normalt".. sover med den om natta, og bytter jevnlig om dagen. Så vær forsiktige damer, selv om det er veldig få som får dette så vet man aldri. Det er en veldig alvorlig infeksjon som kan få fatale følger. Jeg må være innlagt utover i nesteuke før jeg blir sykmeldt i 1 uke for å komme meg etter alt sammen. Dette er ikke til å anbefale :)

Hilsen HI på bedringens vei,

Skrevet

Uff da! Enda godt du tok den telefonen, TSS kan være livstruende. God bedring til deg!

Er glad jeg har gått helt over til mooncup!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...