Gå til innhold

hvilke vei skal stikkpillen inn??

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg trodde den skulle føres inn med den spisse siden først, mannen sier den skal føres inn med den butte siden først, hva er riktig??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spiller ingen rolle, men er lettest og sikkert minst ubehagelig å ta spissen først.

Skrevet

Den skal inn med den flate enden først, er formet slik at den passer i rektum.

En annen sak er at så lenge du får den til å forbli i rektum til den er oppløst kan du sette den sidelengs om du vil, og få samme virkning.

Sykepleier

Skrevet

Din mann har rett: Den butte siden skal først inn

Skrevet

Riktig vei er med spissen først, men av og til er det bedre å sette den inn med den butte enden først.

"Stikkpillene virker like godt uansett hvilken vei stikkpillen settes inn, men dersom man opplever at den kommer ut igjen, kan man prøve å sette den ”feil” vei, altså med den butte enden først." fra weifa sine sider

Skrevet

jeg har alltid tatt den med spissen først. hva mener du med å forbli i rektum? at den ikke kommer ut igjen?

Skrevet

Det er egentlig ikke så viktig så lenge den forblir der inne. Men det som skal være mest "anatomisk riktig" for å få den til å være der, er den butte enden først. Det lærte vi på sykeplein. Jeg setter den allikevel med spissen først på barna mine, syns det virker ubehagelig å få den skarpe kanten først. Har aldri opplevd at de har kommet ud igjen :-)

Skrevet

synes det er enklast, og sansynlegvis mest behageleg, å setje dei inn med spissen først. Passar på å skubbe på slik at den kjem heilt innanfor lukkemuskelen, og då plar dei aldri å gli ut att.

Og ein sjukepleiar ;-)

Skrevet

Vi bruker den butte enden.. Har lært av mamma at den ikke glir så lett ut igjen da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...