Anonym bruker Skrevet 14. september 2010 #1 Skrevet 14. september 2010 hvordan er det da hvis bf ikke betaler? Får jeg 1300 i forskudd per unge? (Har 2 barn) Eller er det kun 1300 jeg får? Har vært dum(snill hvis man tenker på bf), han har ikke betalt på 1 år, men jeg har liksom "venta" på at han skulle betale..-jepp, så dum er jeg! Men nå skal jeg søke igjennom nav, så håper jeg det hvertfall kommer inn litt...
Anonym bruker Skrevet 14. september 2010 #2 Skrevet 14. september 2010 Du får "bare" bidragsforskudd om bf ikke betaler, det er vel max`s på 1040 kr per mnd for ett barn så da vil jeg tro at du vil få 1300 for 2 barn. bf vil da opparbeide seg gjeld hos nav om han ikke betaler og du vil få etterbetalt det som er over 1040/ 1300kr når bf velger og betale igjen.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2010 #3 Skrevet 14. september 2010 Bidragsforskuddet er på 1380 kr for ett barn, men vet ikke hvordan det er når det er fler barn..
Anonym bruker Skrevet 14. september 2010 #4 Skrevet 14. september 2010 Jeg fikk 1380 for første barn og rett under 1000 for andre barn i forskudd, før far begynte å bli trukket rett fra arbeidsgiver og da betaler det han skal. Og da hadde jeg kun Overgangsstønaden som inntekt. Størrelsen på forskuddet henger nemlig sammen med din inntekt, og minker dersom du er i høyere inntektsklasse enn bare stønad. Har du høy nok inntekt, så får du heller ikke forskudd. NAV.no har tabeller over dette også. Men du må lete litt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå