Gå til innhold

Blodtrykket deres?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har også høyt blodtrykk, lå på 124/72 ved laveste måling i går, men har vært oppe i 138/90. Ingen utslag på urin.

 

Fått streng beskjed om å ikke stresse og å si ifra hvis jeg blir i dårlig form eller får hodepine. Vil helst ikke sykemeldes, men jeg er lærer og har mildt sagt nok å gjøre på jobb.. Nå har jeg fått influensa og, så hvis jeg ikke er bedre innen torsdag må jeg tilbake til legen tror jeg.

 

Har hørt at mange blir sykmeldt ut svangerskapet pga høyt blodtrykk??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har og fått litt høyt blodtrykk: 125/80. Dette er jo egentlig ikke regnet som høyt, men høyere enn min normal som ligger på ca 100/70...

 

Skal til legen for ekstra sjekk i morgen. Jeg hadde heller ikke utslag på urin, så håper alt er greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Her er da sjønn, da er sprikande "svar" på kva BT skal vera i lærebøkene, me lærte nett at 130/80 var heilt fint BT, sku ein bevega seg under da hadde nesten alle i Noreg høgt BT. Men når da har stige i forhold til kva da var så passa så må ein vel passa på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ligget på 120/60 frem til i går da jeg var hos legen.

da var det oppe i 135/65. han sa bare at det var litt høyt. så måtte passe på litt nå. jeg vet ikke hva normalen skal ligge på egentlig ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som kalles for "optimalt blodtrykk" er 120/80. Etter hva jeg har forstått er det når undertrykket er høyt at det er størst "fare", så undertrykket bør helst ikke være over 90-100. Overtrykket endrer seg mer fra dag til dag, og fra sent til tidlig på en dag. Om din legetime nå sist var sent på dagen, så er det ikke så rart om overtrykket var oppe i 135. Undertrykket ditt er jo helt fint, kanskje noe lavt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

okey, nei, legetimen var tidlig på dagen. men jeg regner med når legen ikke sier det er noe stor fare, men at jeg skal komme inn og måle blodtrykket regemessig. og at jeg skal slappe av, og glemme alt "som burde ha vært gjort."

jeg har en helt topp lege så jeg tror jeg er i trygge hender.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...