Gå til innhold

Han baesjer minst tre ganger om dagen :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sönnen på 10 måneder har en veldig aktiv tarm. Han baesjer minst tre ganger om dagen og er jeg heldig har det ikke kommet langt opp på ryggen. Det har vaert slik kanskje siden han var 8 måneder. Han er vårt tredje barn og med de andre to har det vaert motsatt. De har hatt veldig treg mage. Så dette er uvant for meg, men det er kanskje helt normalt?

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan er avføringen da?

Og har han noen andre plager? Bra matlyst? Stor mage? Sterkt søvnbehov?

Skrevet

Han er frisk som en fisk, spiser med god appetitt og er god og rund. Han sover to ganger på dagen, ca en til en og en halv time per gang. Sover hele natten.

Avföringen er alltid grönnaktig og ganske lös, som havregrynsgröt liksom.

Skrevet

Samme med mini her og, han kan bæsje 3 ganger før 12...! Blir rundt 4 bæsjebleier til dagen. Han er 8 mnder, spiser godt og sover hele natten.

Skrevet

Har han tenner på vei kanskje?

Jeg vet at det er ikke vitenskapelig påvist, men vår sønn får mange bleier når han sliter med tennene, dvs. omtrent hele tiden siden han var 6 mndr (19 mndr nå, mangler bare 1 hjørnetann og 2-års jekslene). Det gikk opp i 8-10 bleier dagen med de første jekslene. Da er avføringen ikke helt som vanlig, mer grøtaktig og grønnlig og lukter nesten spy. Så kommer det en tann, vi har 1-2 uker fri, og da er vi i gang igjen.

Eller at han har følsom tarmsystem? Det kan du sikkert sjekke med legen din, uten at det er alvorlig kan det være intoleranse mot et eller annet?

Eller rett og slett ingenting å bekymre seg for, selvsagt.

Forøvrig har min sønn alltid mellom 1 og 3 avføringer per dag, som regel 2 om morgenen og 1 etter lunsj (joker bæsjen, kommer ikke alltid, men kommer sikkert når du ikke venter den!) og er helt frisk.

Lykke til!

Skrevet

Han fikk fire tenner for et par måneder siden.

Jaja det er vel bare å "gilla läget" som vi sier her i Sverige. Jeg er bare så lei av all ekstra klesvask på grunn av dette.

Takk for alle svar! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...