Gå til innhold

Har skrevet om gutten min som ikke vil gå i barnehagen her før.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Han er fire år og vil ikke gå, det er det første han sier når han står opp.

Jeg har jo selvsagt snakket med barnehagen om dette, gjentatte ganger, det kan jo heller ikke unngås da jeg leverer en hylskrikende unge.

 

Barnehagen har hele veien sagt at han leker fint og ser ut til å trives når han er der, han leker fint med alle barna, er ikke i noen konflikter etc.

 

Nå har jeg snakket med en av de andre foreldrene, og deres barn fortalte at ingen leker med gutten vår. Han leker ikke med noen. Fortalte deres barn. Foreldrene til dette barnet har sikkert oppmuntret til å leke sammen, og de har gjort dette litt nå. Det går også bedre med leveringen.

 

Jeg kjenner jeg er ordentelig irritert. Det er så vanvittig dårlig fra barnehagens side. Ikke bare feilinformering av meg, men at de er ute av stand til å se hva som foregår under nesen på dem.

De fortjener ikke å bli kallt barnehage TANTER for de har null omsorg. Tittelen pedagogisk leder er heller ikke særlig passende for de evner ikke å utføre jobben sin, å gi en god barnehage hverdag ti lungene som går der. Få de inkludert i leken og opplegget. En forventer faktisk litt mer kvalitet når de hele tida snakker om hvor høyt kvalifiserte og dyktige de er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Æsj, det er skikkelig trasig at man ikke kan stole på det de ansatte i barnehagen sier... Jeg har spurt om det samme selv, siden gutten min på samme alder, i en periode sa at ingen ville leke med ham osv...Da fikk jeg til svar at det bare er noe han finner på, for han leker fint med den og den og den... Blir lvanskelig å stole på disse folka, særlig når du har tatt dem i løgn slik. Selv har jeg forsøkt å snike meg inntil gjerdet og se om gutten min leker med noen, men det er vanskelig for så fort en av unga får øye på meg (uansett hvilken..) er det hyling og roping: "aaaaaaandreeeeaaaaas skal hjem! AAAAndreeeeeeeaaaas. Mamman diiiiiin aaaandreeeeaaaas" og da slipper han jo alt han har og kommer løpende til porten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker godt innlegget ditt, og jeg svarte også minnes jeg. Det er utrolig frustrerende når noens ego går foran barnas velferd. Det hindrer jo mulige tiltak. Veldig bra at andre foreldre har vært oppmerksomme (eller deres barn) og at du nå vet at ting ikke er som det skal. Hva har barnehagen sagt nå? Har du konfrontert de med dette og vil de nå sette inn tiltak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

værsåsnill ikke kall bhg ansatte for tanter! de er vel ikke tantene til ungene våres. jeg synes ikke du bør stole helt på det de barna sier, de kan refere til et øyeblikk akkurat der og da. de klarer ikke oppsummere over lang sikt!

 

jeg er sikker på at ungen din har det fint, ellers hadde du fått beskjed. ikke vær slik en hønemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant innlegget mitt med søkefunksjonen. Jippi!

 

Ting ser ut til å begynne å løsne litt nå, den gutten som sikkert er blitt oppmuntret litt hjemme til å leke med min gutt har sikkert gjort det, og muligens det var alt som skulle til for at det løsnet litt med de andre barna også. Har hatt noen gode dager nå :-)

 

Gutten min er vanligvis rett inni leken, om vi er på ferie og det er andre barn på plassen, bassenget eller stranda, han er vanligvis den som er med rett i leken, ikke den som står å gjemmer seg bak meg.

Takk for oppmuntring, og forståelse.

 

Til den siste anonyme, en kan ikke stole blindt på upersonlige institusjoner. Jeg er enig med deg i at barn ikke ser det store bilde, men å stole blindt på en barnehage eller en skole, på barna sine vegne det er ikke lurt.

 

Fordi om det er barnehagen sitt ansvar å legge til rette for en fin hverdag for alle barna, er det fremdeles mitt barn som lider om de ikke lykkes. En kan godt være litt på offansiven når det gjleder trivselen til sine barn. Det er tross alt ikke godt å være liten og trist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:"De fortjener ikke å bli kallt barnehage TANTER "

 

og godt er det!de er jo ikke TANTER til barna!de er pedagoger! og om de ikke fortjener å bli kalt pedagog er jo en annen sak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er fryktelig trist og unødvendig hvis de ansatte har snakket usant men du skal heller ikke stole hundre prosent på observasjoner til et annet lite barn heller. De er jo opptatt med å leke selv og følger ikke med på barnet ditt hele tiden. Det kan jo være snakk om noen minutters observasjon mens de selv lekte.

Ta en snakk med de ansatte, fortell at du hører at barnet ditt ikke leker med noen og krev at de har barnet ditt under litt ekstra oppsyn.

Det er ikke så mye som skal til alltid for å få et barn i lek med andre og det er jo endel av de ansattes jobb!

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...