Let's hear it for the boys! Skrevet 14. september 2010 #1 Skrevet 14. september 2010 Vår sønn på 2 år og 8 mnd har akkurat byttet bhg. I den gamle bhg ble han flyttet til den store avdelingen et halvt år for tidlig (2 1/5 år) fordi alle vennene hans, som var eldre enn han, skulle flyttes. I tillegg ligger han et stykke foran sine jevnaldrende både motorisk og språklig. Han både ser ut som og oppfører seg som en 3-åring, noe han har gjort en god stund allerede. Den nye bhg er ganske nyoppstartet. Vi fikk beskjed om at den avd. som han skulle begynne i skulle starte opp i går. Men da vi kom i går var han tydeligvis den eneste som var ny. Han er eldst. De fleste er over ett år yngre enn han, med unntak av en annen unge (men han er så "baby" av seg at det nesten ikke merkes at det bare er en mnd mellom dem). Leken på denne avd. er tilrettelagt barn som er under 2 år. Det sier seg selv at min sønn vil synes dette er en veldig kjedelig avd. å være på, spesielt siden han er vant til å leke med 3-4-åringer. Så kommer det jeg stusser over; det startet opp en ny avd. i går (som vi hadde fått beskjed om), og der er det KUN 2-åringer. Da jeg spurte en av de ansatte hvorfor han ikke skal gå der fikk jeg til svar at alle barna i den avd. kommer fra samme bhg og dermed kjenner hverandre fra før. Jeg må innrømme at jeg ble litt satt ut av det svaret. Spurte på en pen måte hvorfor det har noe å si for om min sønn kan gå der eller ikke, men det kunne hun ikke svare på. Jeg bare lurer; er ikke dette veldig, veldig rat? Jeg trodde det var vanlig praksis i alle bhg å sette jevnaldrende sammen! Eller er jeg helt på jordet? Javisst er han flink til å leke alene, men det blir fort kjedelig i lengden.
second_time Skrevet 14. september 2010 #2 Skrevet 14. september 2010 Det er desverre ikke uvanlig. I vår kommune er det få offentlige barnehager som har alderbestemte grupper. De har en avdeling for de minste og en avdeling fra 3 år og oppover. Dere betaler for plassen til sønnen deres -det er klart dere kan klage. Dere må jo stå på for at han skal få en god hverdag i barnehagen. Kanskje det er mulig å stå på venteliste til den andre avd? Det er jo alltid noen som slutter i løpet av et år... snakk med ledelsen. Kommer du ingen vei sender du en klage til kommunen, med kopi til barnehagen. Vi nordmenn er så forsiktige med å klage! Glem jante og alt det der! Lykke til! :0)
Let's hear it for the boys! Skrevet 14. september 2010 Forfatter #3 Skrevet 14. september 2010 Takk for svar! Jeg skal spørre om jeg kan få snakke med styreren i morgen. Kan ikke si at dette hjelper på den dårlige samvittigheten! Ta han vekk fra vennene sine og barnehagen som han var så glad i og tvinge han til å henge med babyer dagen lang...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå