Anonym bruker Skrevet 14. september 2010 #1 Skrevet 14. september 2010 En bekjent og hennes mann skal prøve å få en baby til. Så sier hun at da trenger hun bare å jobbe noen få mnd til så kan hun bare sykemelde seg og få fri. Jeg blir så sinnsykt irritert, i hvert fall siden jeg sleit meg gjennom hver eneste jobbdag med ekstremkvalme og bekkenløsning. Ble sykemeldt på slutten, men da klarte jeg nesten ikke å gå. Hun har to barn fra før og hadde to problemfrie svangerskap, men jobbet ikke gjennom noen av de. Kjæresten er sykemeldt fordi han skulle bli permitert og da "får han jo bedre betalt". men feiler han ikke noe.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2010 #2 Skrevet 14. september 2010 Jeg har vanskelig for å tro på dette. Reglene har blitt skjerpet kraftig de siste årene, og en lege kan ikke sykemelde uten grunn
Anonym bruker Skrevet 14. september 2010 #3 Skrevet 14. september 2010 Det er ikke opp til henne "å sykmelde seg". Det er faktisk legene som gjør det. Men dessverre er det enkelte som ikke tar fem øre for å lyve legen sin opp i ansiktet og dikte opp symptomer for å stjele fra fellesskapet.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2010 #4 Skrevet 14. september 2010 Hun sa til meg da jeg ble gravid at du kan jo bare si at du har bekkenløsning (før jeg fikk det) så blir du sykemeldt. Hun mener at man går gravid så få ganger i livet sitt at man må nyte dagene. Hun er ekspert på å overdrive til legen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå