Zupermam Skrevet 14. september 2010 #1 Skrevet 14. september 2010 Vi slutter på jobb kl16, og er hjemme med barna rundt 16.30. og da kommer det familie på gjennomreise innom, og jeg må jo nesten by de på middag! Hva skal jeg servere!?!?!?! Noe som går kjapt!!
Gjest Skrevet 14. september 2010 #2 Skrevet 14. september 2010 Har de ikke gitt beskjed på forhånd, må det være helt greit å gi en suppe, evt. forsterket med oppskårne pølser. Tomatsuppe, for eksempel, eller en kjøttsuppe. Å bestille et par pizzaer må også være helt OK.
Zupermam Skrevet 14. september 2010 Forfatter #3 Skrevet 14. september 2010 ikke dumt.... men kidsa på 2 og 4 er ikke så gla i suppe....godt forslag uansett....
It's all about me Skrevet 14. september 2010 #4 Skrevet 14. september 2010 Bare sitt og vent til de reiser av gårde skrubbsultne. Har dere ikke invitert de på middag kan de ikke bare komme og forvente seg det heller. (inspirert av et innlegg på Anonym) Nei, stikk innom nærmeste butikk og kjøp noen pakker kjøttdeig, gryterett fra Toro og en masse hvitløksbaguetter fra frysedisken. Enkelt, raskt og godt.
ellen-propellen Skrevet 14. september 2010 #5 Skrevet 14. september 2010 Peppes pizza eller pølse i brød;-) Det er jo hyggelig å rekke å snakke med besøket også,ikke bare tygge:-D
Gjest mphs Skrevet 14. september 2010 #6 Skrevet 14. september 2010 Fiskeburgere Grove burgerbrød Salatblad Tomat Agurk
hjerterom Skrevet 14. september 2010 #7 Skrevet 14. september 2010 Taco, pitapizza, fiskesuppe fra Toro med fiskeboller i og brød til...
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 14. september 2010 #8 Skrevet 14. september 2010 Pastasalat med urtekrydret kylling er raskt og enkelt. Kjøper som regel first price sine kyllingfileter, veldig gode. Steker dem og kutter opp i biter når det er mulig (er som regel fryste), og krydrer med urter. Koker pasta penne Blander det hele og serverer gjerne med en creme fraiche dressing: 1 boks creme fraiche 1 pose lett majones Basilikum Litt sukker Sitronsaft Smak til med sitronsaften og basilikum :-) Knallgodt!! Kan servere bare noen varme rundstykker eller baguetter ved siden av ;-)
Musemor med tre søte små Skrevet 14. september 2010 #9 Skrevet 14. september 2010 Sek opp noe kjøttdeig, løk, sopp og paprika. Ha en boks kakket tomater over. Litt vann og matfløte. Smak til med salt, pepper oregano og basilikum. La det småputre mene du koker opp vann og har oppe en stor pakke fersk pasta. Bland sammen i en bolle. Tar ikke mer enn ca 20 min å lage.
___ Skrevet 14. september 2010 #10 Skrevet 14. september 2010 Spekemat, potetsalat, eggerøre og spisskål er raskt og enkelt.
*MariDuBedårer* Skrevet 14. september 2010 #11 Skrevet 14. september 2010 Joikakaker, potetstappe og amerikansk grønnsaksblanding + tyttebærsyltetøy til Men du har vel kanskje fiksa noe nå tenker jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå