Anonym bruker Skrevet 14. september 2010 #1 Skrevet 14. september 2010 Er heeelt utslitt om dagen. Barn, hus og oppussing tar knekken på meg. Klarer ikke å yte nok på jobben, og føler at jeg må ha en pause. Vi pusser opp huset, og alt står på hodet. Orker ikke å gjøre husarbeid, og har såvidt energi til oppussingen. Har ikke råd til å leie håndverkere til annet enn rør og elektrisk, så gjør det meste selv. For både min, barnas og jobbens del tenkte jeg å gå til legen og få sykemelding en 2-3 ukers tid, bare sånn at jeg kommer meg litt ovenpå igjen, og får fått unna en del husarbeid og oppussing. Men da er spørsmålet, hva sier jeg til legen?? Skjønner jo at jeg ikke kan bli sykemeldt bare for å være sliten og få tid til oppussing. Så om jeg sier at jeg er deprimert e.l. kan jeg kanskje få sykemelding da? Noen som vet?
Anonym bruker Skrevet 14. september 2010 #2 Skrevet 14. september 2010 Utsett oppussingen og kom deg på jobb, di sutrekjerring. Det er sånne som deg som får høyrepolitikere til å komme med forslag til innstramninger i sykmeldingsreglene.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2010 #3 Skrevet 14. september 2010 Så du ska lyve og sei du e deprimerte for å få tid til å pussa opp huset? haregud, snylting kalles det.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2010 #4 Skrevet 14. september 2010 Du skriver at dere ikke har råd til å ha håndverkere. Nei vel. Men alle vi andre har ikke råd til å betale deg sykepenger som du ikke har krav på! Det du er ute etter, er å stjele fra alle oss andre. Vi kan også ha behov for å pusse opp huset, men venter til vi har råd.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2010 #5 Skrevet 14. september 2010 Greit forsøk, men så enkle er vi vel ikke å provosere :-) Du kan selvfølgelig ikke få sykmelding for å få tid til oppussing uten å være en trygdemisbruker og en løgner.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2010 #6 Skrevet 14. september 2010 HAHAHAHA, haregud?? Hva er det a?
Anonym bruker Skrevet 14. september 2010 #7 Skrevet 14. september 2010 Håper dette er et tulleinnlegg!!
Anonym bruker Skrevet 14. september 2010 #8 Skrevet 14. september 2010 Kanskje HI er Siv Jensen, som er ute etter å framstille folk som snyltere? Hun ble i sommer observert mens hun malte huset sitt med den ene hånda, og hadde sigaretten i den andre. Skal kanskje få noe malt innendørs også?
Anonym bruker Skrevet 14. september 2010 #9 Skrevet 14. september 2010 Vil du ha sykemelding for å pusse opp huset? Dette må være et tulleinnlegg eller så er du ganske så dum og ikke minst en som utnytter systemet. Du prioriterer alltid bort ting hjemme (uten barn, mat og helse) før du har noen grunn til å bli sykemeldt. Stopp med oppussingen, la husarbeidet være bortsett fra det helt nødvendigste og legg deg på kvelden rett etter barna har lagt seg....slik får du mer krefter! Ikke så lurt å lyve på seg en depresjon...bare så det er sagt, det vil ligge i papirene dine til du dør og kan hindre deg i å ev. adoptere eller du vil få dyrere sykeforsikring/uføreforsikring osv. Skjerp deg!
Anonym bruker Skrevet 14. september 2010 #10 Skrevet 14. september 2010 Vi har jo råd til å pusse opp. Men bruker bare håndverkere der vi må, altså rørlegger og elektriker. Har også brukt snekker littegrann. Skatt betaler du jo uansett, så at det er å stjele fra andre er jeg helt uenig i. HI
Anonym bruker Skrevet 14. september 2010 #11 Skrevet 14. september 2010 Jeg skjønner deg godt!!! Man har godt av litt fri fra jobben her i livet. Herregud.. Man gjør jo ikke annet enn å bruke livet på jobbe, jobbe, jobbe! Du kan godt sykmelde deg for å få henta deg litt inn igjen! Jeg støtter deg fult og helt... Du kan bare si at du er utbrent... Evt. si du er deppa.. Da får du sykmelding... Begynt å grin til legen.. Da ordner alt seg:p hihi
Anonym bruker Skrevet 14. september 2010 #12 Skrevet 14. september 2010 Hvorfor skriver du da i innlegget at du "ikke har råd til" å leie håndverkere annet enn til rør og elektrisk? Har dere plutselig råd likevel? Ditt andre punkt, om at dette ikke er å stjele fra fellesskapet, er det rene sludder. Har man ikke rett til sykepenger, men lyver seg til det likevel, så er det tyveri. Det er et tyveri som er betydelig verre enn å stjele i butikken for en tusenlapp.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2010 #13 Skrevet 14. september 2010 Kan forsikre deg om at jeg ikke er Siv Jensen HI
Anonym bruker Skrevet 14. september 2010 #14 Skrevet 14. september 2010 Legg heller oppussinga på hylla en periode. Synes det er dårlig om du sykemelder deg fordi du er sliten pga oppussing. Sykemelder man seg pga slike grunner, så ødelegger man for de som faktisk er syke og virkelig sliter. Hva med å høre med arbeidsplassen om å jobbe 80 % eller 60 % en periode? Evt prøve å få en barnevakt på kveldstid, så du kommer mer i hektene med oppussinga? Er du veldig utmattet så kan du be om deltidssykemelding, men da skal du ta den med ro den perioden og ikke bruke tid til oppussing....
Anonym bruker Skrevet 14. september 2010 #15 Skrevet 14. september 2010 Vi har råd til å pusse opp, men da må vi gjøre det selv! Var det så vanskelig å forstå? Vi har råd til å kjøpe materialer osv, og vi har råd til å ha elektriker og rørlegger, men har ikke råd til å ha noen he som lister, legger gulv, tapetserer og maler, derfor gjør vi det selv. HI
Anonym bruker Skrevet 14. september 2010 #16 Skrevet 14. september 2010 min mor tok livet sitt og min far er alkoholiker. Derfor ble jeg alvorlig deprimert og suicidal. Går til psykolog og ble sykemeldt fra jobben en mnd ellers så hadde jeg ikke overlevd tror jeg. Det er ikke løgn og JEG TRENGTE DET. Er litt andre grunner enn å ville pusse opp. Jeg kjenner jeg blir mektig irritert og i det hele tatt ganske lei meg når jeg hører folk som skal late som de er deprimerte!
Anonym bruker Skrevet 14. september 2010 #17 Skrevet 14. september 2010 Det du beskriver er trygdesvindel. Å lyve for å få sykemelding er straffbart.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2010 #18 Skrevet 14. september 2010 Hvis du ikke har råd til å ha håndverkere, og heller ikke orker å gå på jobb hvis du samtidig skal pusse opp selv, så har du i reaiteten ikke råd til å få utført denne oppussingen nå, verken økonomisk eller tidsmessig eller på annen måte. Du får lære deg å innse realitetene og bli voksen. Vi andre har også mer enn nok å gjøre, men vi skulker ikke jobben og stjeler fra andre av den grunn.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2010 #19 Skrevet 14. september 2010 Takket være sånne som deg, HI, har jeg hatt et helvete i mange år...blir aldri trodd........
Anonym bruker Skrevet 14. september 2010 #20 Skrevet 14. september 2010 Jeg vil gjerne ha meg frabedt og bli kalt dum, for det kan jeg forsikre deg om at jeg ikke er! Vi kan ikke stoppe med oppussingen nå, da det er helt uholdbart å leve slik det er hjemme nå. Har lagt meg tidlig de siste dagene, men kan ikke fortsette med det, siden jeg MÅ bruke kveldene til arbeidet i huset. Hadde vært fint å bare kunne brukt tid på det på dagtid når unga er i barnehagen. Adopsjon er forresten ikke aktuelt, da jeg har de unga jeg skal ha, så det er jeg ikke bekymra for HI
Anonym bruker Skrevet 14. september 2010 #21 Skrevet 14. september 2010 Så lenge du kan pusse opp hus kan du jobbe også. Dropp oppussingen i 2 - 3 uker til du kommer deg ovenpå igjen, for på jobb bør du gå.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2010 #22 Skrevet 14. september 2010 Da får du bare ta ut ferie eller velferdspermisjon da. Depresjon er forøvrig ikke noen lur ting å ha på "CV" når du skal tegne livsforsikring.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2010 #23 Skrevet 14. september 2010 Dum? Joda, det er du, hvis du prøver å lure til deg sykemelding på falskt grunnlag. Ikke bare dum, forresten, men direkte kjeldtrineaktig og frekk.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2010 #24 Skrevet 14. september 2010 Synes du det er rett at arbeidsgiver'n din skal betale for din oppussing (det er arbeidsgiver som betaler først 16dager av sykmeldingen din så lenge du ikke har svangerskapsrelaterte plager). Dette er trygdesvindel, kort og godt. Utsett oppussing, kall inn hjelp fra venner/familie et eller annet, men ikke la andre betale for at du har tatt på deg for mye når du faktisk er FRISK!
Anonym bruker Skrevet 14. september 2010 #25 Skrevet 14. september 2010 Jeg sier bare " SKJERP DEG!!" Du vet å provosere! Er det mulig liksom!?? Kom deg på jobb!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå