Gå til innhold

3 timer m rier igår kveld, men de dabbet av IGJEN...Aaargh...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så bra, hehe, her ønskes alt av smerter hjertelig velkommen for tiden;)

Her er det også modning på gang nå; menssmerter og harde kynnere. Får se om det blir noe regelmessig etterhvert, men tviler litt. MEN det skjer da noe, og det er bedre enn ingenting.

Mandalay- så kjipt, og utrolig typisk!! Her er lillesnuppa forkjøla og hoster og snørrer verre, men jeg har faktisk klart å holde meg frisk, enn så lenge ihvertfall! Håper jeg styrer unna denne gangen, for det er sannelig nok slit og smerter m fødsel fra før av, om man ikke skal måtte være potte tett i tillegg.. Krysser fingrene for at du snart blir bedre igjen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har det skjedd noe lykkeli?

Ingenting her... Men den gode nyheten er at jeg faktisk føler meg bedre i dag. Var skikkelig dårlig i går, men har faktisk sovet ganske greit i natt. Er jo så og si aldri syk, og de gangene jeg er syk, er jeg ikke så fan av å kjøre på med masse piller etc, men heller la naturen gå sin gang. Men i går var det ikke bare masse juice og vann som ble druket ila dagen, men også saltvannsspray, slimoppløsende hostemiddel og halstabletter. Alt for å bli frisk fort! Jeg tar heller aldri Paracet, men i går kastet jeg i meg to før jeg la meg i håp om litt etterlenktet søvn.

Og kanskje alt dette hadde sin virkning... Jeg føler meg iallefall bedre nå, men det kan jo selvsagt komme snikende på i kveld igjen, så det er vel best å ta det med ro.

Noen fødsel føler jeg ikke er på gang i nærmeste fremtid...

Skrevet

Bra at du er på bedringens vei mandalay=)

Her begynte jeg å få litt forhåpninger igjen igår kveld- siden takene i mage og rygg var rimelig ubehagelige, og ganske så regelmessige etterhvert også...Føltes som kraftige kynnere m STRAM mage+ mensenvondt helt nederst i magen/ verking i ryggen, som kom i jevne tak- samtidig som jeg følte at hodet presset seg nedover. Holdt vel på sånn i nesten 4-5 timer, men TROR dere ikke at det dabbet av igjen iløpet av natta...Jooooda, så her sitter vi idag også, pokker meg like gravid som jeg var igår. Fy søren, så frustrerende!! Nå må hun komme UUT snart, nåååå!! huff og huff hehe.

Skrevet

Å nei, Lykkeli! Jeg kan føle på forhåpningene du fikk, så stuslig at det dabbet av igjen!

Godt å høre at formen er bedre Mandalay! Av og til vinner man nok mer enn man taper på å ta litt medisin :)

Det kom noen tak hos meg i går men dabbet av ikke så lenge etterpå. Jeg gikk tur på 45 min i natt før jeg la meg.. Har ikke gått tur på det jeg kan huske, men svelget bekkensmerter og gikk målrettet med store bevegelser, hehe :) Nå har jeg spist frokost og slappet av, og skal ut på tur igjen. Jeg har store forhåpninger til denne helga! "Min" jordmor jobber på føden i kveld og dagen i morgen, så jeg håper å kunne treffe på henne.. Brystvortene er så såre etter all denne stimuleringa så fy... Men det er også bare å bite i seg, her har man alt å vinne!! :)

Skrevet

Skjera? Føder dere?? =)

Her skjer det null niks NADA dessverre- kynnerne har dabbet av i det siste og jeg føler meg tilbake på scratch mer eller mindre, og sikker på overtid. Hmph....

Skrevet

Ingen fødsel her:-( Men min fantastiske jordmor har bestilt tidlig Overtidskontroll for meg allerede på fredag. Da er jeg 6 dager over termin. Et lite lys i enden av tunnelen:-)

Har mye kynnere nå,og i dag er faktisk magen konstant hard. Men ingen rier ennå desverre... Har også kjent litt stråling på innsiden av lårene, men tør ikke ta noe som et tegn...

Skrevet

Her har det også dabbet av. Fikk et par tak i går, men de forsvant like fort som de kom. Nå raser det inn med meldinger og telefoner, skjer det noe, det er jo termin? NEI! DET SKJER INGENTING!

Hehe, er litt lei og småirritabel nå kjenner jeg.

Nå har brystpumpa fått vorter å gå på, tenkte kanskje at det skulle hjelpe til med prosessen. Har brukt den i 2 dager, men ikke et snev av fødselssymptom. Så nå sitter jeg her, sur med såre brystvorter.

Jeg skal på overtidskontroll på torsdag, 6 dager over termin. Hva skjer på en slik kontroll egentlig? Sjekker de modning?

Skrevet

Da får vi håpe at kynnerne utvikler seg til noe mer hos deg snart, og ikke bare dabber av som hos meg, buhhuuu:p

Men så flott m overtidskontroll allerede nå på fredag da, det må føles ganske så betryggende! Håper jeg også møter samarbeidsvillig helsepersonell hvis jeg må gå over termin, for 2 uker over tiden er uaktuelt her i gården ja- det tør jeg ikke rett og slett:/

Skrevet

Kjedelige greier dette altså... Virker som om jentene våre har det altfor godt på innsiden til å gidde å stikke huet ut m det samme.. Blir jo sååå frustrert, sukk, selv om det enda er 3 dager til termin (inni hodet mitt er jeg jo nå 10 dager på "overtid", siden førstefrøkna kom så tidlig..)

Virreli- jeg vet ikke helt hva som skjer på en slik kontroll, men jeg tipper at de ihvertfall tar en CTG for å sjekke at baby har det bra, og at de sjekker modning, og eventuelt røsker litt hvis man ønsker det. Tror det er litt ulik praksis fra sykehus til sykehus, men uansett gjelder det nok å stå litt på krava og gjerne smøre litt tykt på for å få fortgang på det hele hehe;)

Skrevet

Hehe, ja jeg skjønner jo at du allerede er på overtid da, Lykkeli, som fødte så tidlig sist! Det er følelsesmessig slitsomt å forberede seg på fødsel hver natt, for så å våkne like gravid.

Kontrollen jeg skal på er hos jordmor, ikke på sykehuset. Er det vanlig at det bestilles kontroll på sykehuset??

Skrevet

Hm, ja jeg trodde da det? At JM/ lege hadde ansvar fram til uke 40, men så tok sykehuset over etter det?? Men slettes ikke sikker altså, hvis din JM har ordnet time til deg hos henne så er det sikkert vanlig praksis hos dem, kanskje litt forskjellig fra sted til sted..?

Skrevet

Normalt sett, på de fleste sykehus, får man overtidskontroll 14 dager etter termindato. Man er jo egentliig ikke på overtid før det. Og da gjør de det lykkeli skriver. Derfor jeg var så glad for å få denne kontrollen tidlig! Syntes det også er betryggende med en UL for å se at babyen har det bra. Og er veldig spent på om det er noe modning og hva de ev velger å gjøre videre. Etter overtidskontrollen er det sykehuset og ikke jordmor som følger deg opp videre.

Som lykkeli skriver, må man stå litt på kravene noen ganger, og også huske at det er de som skriker høyest som blir hørt!

Håper vi alle føder om ikke lenge, men jeg vil helst ha bursdagen min på onsdag i fred, hehe.

Skrevet

Aha.

Jeg blingsa visst på dagene ser jeg, på torsdag er jeg bare 3 dager over termin, ikke 6. Så da blir det nok bestilt overtidskontroll når jeg er på kontroll på torsdag.

På torsdag er det fullmåne, så da bør vel vannet gå på oss alle! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...