Anonym bruker Skrevet 14. september 2010 #1 Skrevet 14. september 2010 Er det bare meg som har på følelsen av at det er mer godtatt i samfunnet at kvinner blir uføretrygdet enn at menn blir det? Og at kvinner har en lavere terskel for å bli det? Dette er mest synsing fra min side, men hva tenker dere om dette? Rynker dere ekstra på nesen av en uføretrygdet mann?
Anonym bruker Skrevet 14. september 2010 #2 Skrevet 14. september 2010 Jeg tror faktisk det er helt det motsatte. Menn som uføretrygdes blir fortere tatt seriøst, fordi de er jo så tøffe. Om de blir uføre ja da er det jo virkelig alvorlig. Damer derimot blir lettere oppfatta som pysete og ynkelige og det kreves mye mer av dem før de får uføretrygd. Slik har i alle fall jeg oppfattet at det er.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2010 #3 Skrevet 14. september 2010 Det er bare å ta en titt på NAVs statistikk, så ser man hvem som i størst grad blir uføretrygdet.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2010 #4 Skrevet 14. september 2010 Jeg oppfatter at uføretrygdede menn blir trodd på at de er uføre, og at damer blir sett på som husmødre som har funnet et hull i systemet som gjør at de kan være hjemmeværende med lønn..
Anonym bruker Skrevet 14. september 2010 #5 Skrevet 14. september 2010 Damer blir lettere ufør på psykisk grunnlag, og menn lettere på fysisk.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2010 #6 Skrevet 14. september 2010 Det er heller ikke godtatt at en mann er ufør dersom det ikke synes på han!!! har sett flere som har reagert med å rynke tvilende på nesa når de hører han er uføretrygdet. Akurat som om han er det unødvendig! Min mann er uføretrygdet pga en nakkeskadde i en bilulykke. Han ser helt frisk og rask ut. Han har noen dager hvor han har vondt og noen dager han er bra. Han kan gjøre alt som de fleste andre også kan, men det straffer seg enten på kvelden eller dagen etter hvor han har så vondt at han knapt kommer ut av sengen. han jobber litt (det har han lov til, blir bare trukket i trygd), men han kan mest sannsynlig aldri komme ut i fast jobb igjen siden han aldri vet når han orker på jobb eller ikke. Arbeidslivet godtar ikke slike mennesker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå