Anonym bruker Skrevet 14. september 2010 #1 Skrevet 14. september 2010 Ja, vi har helt forskjellig smak når det kommer til navn. Hva synes dere vi skal velge og ta gjerne med hvorfor:)
Anonym bruker Skrevet 14. september 2010 #2 Skrevet 14. september 2010 Isabella føyer seg inn i rekken av Michelle-Anabelle-rekken av kjipe navn. Så jeg går for Embla
Anonym bruker Skrevet 14. september 2010 #3 Skrevet 14. september 2010 jeg likte rett og slett isabella bedre:-)
Mortilbarn Skrevet 14. september 2010 #4 Skrevet 14. september 2010 Tenker bare på den trasige maskin-stemmen til lotto når jeg hører Embla, så da blir Isabella finere i mine ører
FruSkurk&BandittBarna Skrevet 14. september 2010 #5 Skrevet 14. september 2010 Gratulere, du er den første som har fått meg i sterk navnevalgtvil fordi jeg LIKER begge navnene. Isabella er litt disnyprinsessenavn da, litt søtt og fremmedlands tuch (spansk). Av en eller annen grunn liker jeg "is" i jentenavn. Navnet har ikke så alt for mange bærere, samtidig som populariteten har økt siste årene. Embla er et flott, nordisk navn i mine ører. Hun var det første menneske sammen med mannen Ask i norrøn skapelsesberetning. Er også et navn med få bærere, samtidig som det har øket i popularitet senere år. Var jo fryktelig vanskelig å kombinere disse navnene da 8-( Men for min del blir det lykke uansett hva dere velger
Anonym bruker Skrevet 14. september 2010 #6 Skrevet 14. september 2010 Av disse to: Embla. Det er stødig og norrønt, mens Isabella er for sukkersøtt.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2010 #7 Skrevet 14. september 2010 wow. Her var det navn i hver sin ende av skalaen! Emla uten tvil. Isabella er ikke bra.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2010 #8 Skrevet 14. september 2010 Isabella er et sterkt navn synes jeg, et gammelt spansk dronningnavn. Det betyr den gudebenådede, vakker og hvit. Embla er gammelt norsk og betyr almtre, seigt og sikkert. Vår datter fikk Isabella som mellomnavn fordi jeg, i motsetning til alle som henger seg opp i at det er in nå for tiden, mener navnet har dype røtter og står for styrke i mine øyne. Absolutt ikke noe sukkersøtt, men det er jeg visst en av få som mener.
Linnymor_87 Skrevet 14. september 2010 #9 Skrevet 14. september 2010 Isabella er nydelig!! Jenta i magen min har fått det navnet allerede.. Og så kan det forkortes til Bella om man vil syns det er finere enn Embla... MYE finere.....
Anonym bruker Skrevet 14. september 2010 #10 Skrevet 14. september 2010 Embla, fordi Isabella er et intetsigende "internasjonalt" navn...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå