Gå til innhold

flytting og aktiviteter med babyen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Vi har nettopp (for 4 uker siden) flyttet til en del av landet hvor det bor relativt lite folk, vi bor ganske så øde til nå. Vi skal bo her i 1 år fordi det gir en veldig god mulighet i mannens jobb. På stedet vi bodde før, veldig sentralt i oslo, hadde vi babysang 1 gang i uken, barseltreff ofte, hadde flere venninner med baby osv, så det var mye å ta seg til, aktiviteter for både mor og baby. Tulla min er nå blitt 9 mnd, og her vi bor er det verken babysang, barseltreff eller mennesker rundt oss med småbarn. Dette vil si at fra å komme fra ett sted hvor vi hele tiden hadde noe å ta seg til, flyttet vi til ett sted hvor jeg ikke riktig vet hvordan jeg og tulla skal aktivisere oss. Vi er ute på trilletur, når været tillater det, dvs det har høljet ned og blåst stikker og strå de siste ukene. Så hva gjør dere på om dagen dere som bor sånn til at det ikke er noe særlig med aktiviteter, eller absolutt ingenting som er her. For å komme til ett sentrum må vi kjøre to timer, noe som er helt uaktuelt for min del. Hva gjør dere på når dere er inne flere dager i strekk med babyen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bor slik til som du beskriver og har en baby på 5 måneder.

Vi er ute å triller tur, er på besøk hos venninner som jobber skift og som er hjemme på dagtid, er på babysvømming i nærmeste by (1 time å kjøre) en gang i uka og så bruker vi naturen mye. Går tur i fjæra, i bakkene osv. Hun sitter i bæresele, men ikke så lenge av gangen så det blir ikke så lange turer da.

Og så suller vi rundt hjemme;)

Litt kjedelig at det ikke er så mye å finne på med andre unger, at det ikke er barselgruppe, åpen barnehage, babysang osv. Men vi koser oss med det vi har og får dagene til å gå:)

Hva med å høre med kirken? Flere småsteder har babysang og/eller småbarnstreff i regi av kirken.

Det kan om ikke annet være en mulighet for å bli kjent med andre mødre og fedre.

Skrevet

Jeg tenker også at kirken må være et greit sted å bli kjent med andre foreldre, og kanske de har noen aktiviteter...

Skrevet

takk for svar:) har bæresele, men når det høljer ned så til de grader at jeg blir våt gjennom regntøyet, synes ikke tulla det er så kjekt oppi der. får håpe på bedre vær;) har vært i kirken 3 søndager, saken er dessverre den at her i bygda er det ingen med så små barn, de yngste er på rundt 3 år og de går i en liten bhg her. skulle gjerne ønske de hadde svømmehall her!!

mannen var hjemme med oss de 3 første ukene, sånn at vi fikk kommet oss i orden og kjøre til "byen" to timer unna for å gjøre innkjøp vi trengte. så jeg og tulla har bare vært alene i 2 uker, mannen kommer hjem i tre tiden om dagen så vi er ikke så veldig mye alene. men jeg kommer vel inn i det etterhvert som jeg blir bedre kjent med stedet får jeg håpe!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...