Gå til innhold

Trenger vaskeråd... ;o/


magica og lille tryll ♡

Anbefalte innlegg

Får ikke noe napp på skravle jeg... Prøver hos dere :o)

 

Har arvet en gammel moseskurv i rotting. Kan jeg vaske den? Føler veldig for det nemlig... Lurte på å spraye med grønnsåpevann og spyle den i dusjen e.l... Noen som vet? Ønsker ikke ødelegge rottingen da det er en kurv som har gått i arv i sambo sin familie ;oP

 

Og hva med skumgummikanten rundt, kan den taes i maskina? Syns det lukter litt kjeller av den, og har mest lyst til å ta den på kokvask...

 

Har i tillegg arvet en super sprinkelseng, vaske med bare grønnsåpevann, eller bør den klores??

 

Hehe.. ble litt hysterisk på hygienen her nå merker jeg ;o)

(25 dager igjen nå ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, er vel ikke den ting vi i juliklubben ikke kan...;)

 

Vi fikk også en sånn gammel babykurv med skumgummi rundt. Ble hysterisk jeg også og ville vaske alt. Men det gikk jo ikke.

Anbefaler deg å få den blåst ren. Med kompressor eller noe. Da har du fått vekk alt støv og skitt. Skumgummien kan du jo bytte evt. Her var den sydd fast og jeg lot den bare være på. La dobbelt trekk i kurven og vips så var den jo ok. Tror nok det ellers holder å vaske den på finvask dersom du kan ta den av...

 

Gammel sprinkelseng ville jeg bare ha vasket med såpevann. Kommer jo selvsagt an på om den er avflakket og "rå", men en tørr, fin, malt seng er jo bare å vaske godt.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar kjære deg, ja juliklubben er veldig kjekk å ha altså! :o)

 

Så idag er det kostet og vasket etter beste evne, så nå er både seng og kurv gullende ren. Når det gjelder skumgummikanten som skal være rundt kurven, så tror jeg at jeg dropper den. Må vel ikke ha den vel? Skal legge lammeskinn oppi som kommer til å gå litt oppetter kantene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt vi har Rima her, hun kan svare på alt:) Nå er det ikke lenge igjen Magica!!! Har dere planlagt hvor lille Tryll skal sove når du skal føde og sånt? Dette er spennende!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for det juli3, men det er vel ikke helt sånn det er da... Føler meg veldig grønn på mye :)) Men godt dere setter pris på et og annet råd innimellom.

 

Ja, Magica, vi venter i spenning nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du.. vi har planlagt fint lite :oP Nå er vi så heldige å ha mange passere å velge mellom, så tror vi skal ta det som det kommer, og se hvem det passer best for... Men mormor er jo førstevalget da :o)

 

Uff begynner å bli stressa nå, har ikke alt på stell enda. Hadde tenkt å gjøre alt klart denne uka, men endte opp med sykt barn istedet, og da får en ikke gjort stort..

 

Velvel..ordner seg sikkert ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...