Gå til innhold

svigermor misforstår ALLTID!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svigermoren min gjør meg så frustrert og oppgitt! Hun har sterke meninger om ting og mener at siden hun er 50 år, så vet hun bedre enn meg!

Hun ville gjerne hjelpe meg og samboren min , med innkjøp av babyutstyr. Men istedenfor å spørre hva vi trengte eller hadde lyst på til babyen , så har hun allerede bestemt hva vi trenger! Hun har funnet vogn, kommode ol. Da jeg fortalte henne at vi allerde hadde funnet en vogn , som vi liker veldig godt , så sa hun med en furten stemme "ja, men da kjøper jeg vognen til meg! ".......Så hun har altså tenkt å kjøpe vogn til seg selv???? Må si at jeg ble rimelig irritert! Hva i all verden skal hun med en barnevogn?

Hun sa at hun skulle bruke den, når babyen vår var hos henne....

Jeg sa også i fra om at kommode, det hadde vi allerede. Vi skal nemlig bruke den en kommoden som vi har på soverommet vårt....superfin grå kommode i shabby chic stil. Da hun hørte det , så gjorde hun en grimase og sa ,"jasså så dere kjører deg klassiske stilen, hvorfor vil dere ikke ha litt farger?"

Svigermor tar alt feil , bare fordi jeg sier at vi allerede har bestemt oss for noe, så vil hun ikke hjelpe oss mer. Hun mener at jeg ikke vil ha hennes hjelp , men det er ikke det det er snakk om , det er snakk om at jeg og samboeren min vil gjerne bestemme selv , hva vi har bruk for og hva vi trenger!!

Hun tror at siden vi ikke har lyst på en kommode eller vogn, som hun har valgt ut , så vil vi ikke ha hennes hjelp.

Jeg blir sikkelig oppgitt og slten av dette styret hennes!

Jeg sendte hun en mail i går om at jeg hadde skrevet en liste, om hva vi trengte av utstyr. Og hvis hun hadde lyst til å hjelpe oss , så kunne jeg godt vise hun listen og dra sammen på shopping.

Denne mailen ble tolket helt feil..... Hun skrev en mail tilbake om at babyen i magen ikke bare var min , men også min samboers...Hun skrev også , "det er ikke bare du som bestemmer!" , "jeg har prøvd å hjelpe , men du vil ikke ha min hjelp. Fra nå av vil jeg ikke hjelpe".....

Jeg skjønner ikke hvorfor hun mistolker og misforstår alt???

Jeg orker ikke mer av dette tullet!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun høres helt ubrukelig ut, spør du meg. Uff for en grusom svigermor, jeg sliter selv litt med at svigermor bare må kjøpe det hun selv vil, og ikke ting vi trenger. Men nå ser jeg at det er ingenting i forhold til hvordan du har det.

Hva skal jeg si: Lykke til med stabeistet!

Skrevet

Herregud!! Hvordan er det mulig å være så brød i hode!! Og i tillegg være så totalt idiot og barnslignår du sender en mail og inviterer hun med på shopping!?! Jeg tror mannen din må ta en prat med henne, for det høres ikke ut som om du kommer noen vei der i gården...!

Stå på og lykke til!

Gjest Angelstath
Skrevet

Hei jenter!

Ikke lett dette her, og jeg har selv vært der! Er...

La henne kjøpe barnevogna å ha den hos seg selv!

Bare slutt å bry deg...det er det beste...

MED MINDRE: du får mannen din, hennes sønn - til å fortelle sin mor at dere to står samlet! Dere ønsker dere den samme vognen, de samme klærne, de samme tingene til DERES barn!

Hun skal være glad for at hun får barnebarn og at hun får treffe ungen!

Ikke alle er så heldige!

Din mann bør ta seg en prat med sin mor. Du trenger ikke dette stresset akkurat nå. Og det er deg hun overkjører! Så be man manne seg opp å sette mora si på plass en gang for alle!!

Min mann måtte gjøre det, og da fikk pipa en annen låt!

Vi hadde alvorlige problemer med henne. Trussler og masse styr utover barneutstyr. Hun har nå masse utstyr til ungene hos seg, og vi trenger bare sleppe de av i døra. Ganske kjekt å slippe å drasse med seg så mye greier egentlig!

Uansett, lykke til!

Skrevet

huff...ikke alltid like lett med disse svigermødrene.

vi har vel alle(nesten) vært der.men din var jo rett og slett litt ekstrem... :o.

litt rart at hun ikke forstår at dere har lyst til å velge ut vogn og sånne store ting selv.det er jo tross alt noe man skal bruke i flere år! de har jo hatt sin tid der de kunne velge utstyr til deres babyer,nå er det vår tur til å finne det vi liker!!!

du bør få mannen din til å snakke med henne så ikke det blir uvennskap.det er virkelig ikke praktisk å være uvenner med svigermor....

jeg har en svigermor som ikke kjøper noe.hun gir bare penger eller pynteting.penger er greit,men å få en glass figur når du er 2 år er jo ikke så spennende.men hun kjøper ikke leker,sånn er det bare.flere ganger når hun har vært på byturer eller reiser så kommer hun hjem og sider: ååååå kan tro jeg så mange fine klær som ungene hadde vært kjempe fine i ,men det er såååå vanskelig med disse størrelsene og dere har så mye.....sannheten er,som jeg har gjenntatt til det kjedsommelige for henne men det når ikke inn,at vi blir veldig glade om ungene får litt klær for vi har ingen å arve fra,og jeg prøver å kjøpe mest mulig på salg siden vi ikke er akkurat rike.og størrelsene har hun fått gang på gang.....hmm....ja ja...svigermonster ;)

lykke til med vognkjøp.og lykke til med fødsel.

Skrevet

og ikke minst, klær kan byttes til riktig størrelse...

Sympatiserer med trådstarter. Selv sliter jeg med en mor som ikke er helt med på at VI vil ha ting og tang etter VÅRT ønske, men ikke så ekstremt da.

Skrevet

Å milde makter for et stress, men har det på samme måten! En svigermor som blander seg i ALT... Nå er jeg 3 mnd på vei, og er gått fra barnefar pga mye problemer oss imellom. Dette har hun også blandet seg mye inn i, og prøver å tvinge meg til å bli boende i distriktet fordi hun mener at den nyfødte babyen skal være en uke hos meg og en uke hos ham!! Hun er helt sprø, blir så provosert når jeg skriver dette at jeg merker det er like før tastaturet tar fyr :P Men som noen andre her har nevnt, ikke svar henne, da forstår hun til slutt at du er lei av tåpelige diskusjoner om noe som egentlig ikke er hennes sak. Hvis hun ikke kan "hjelpe" på en måte som blir komfortabel for de som faktisk skal motta "hjelpen", så kan hun jo like gjerne spare seg bryet...

• 2 uker senere...
Skrevet

Et skikkelig svigersvin du har pådratt deg gitt :(

La henne kjøpe det hun vil, så har hun utstyret som trengs den gangen hun skal passe barnebarnet sitt...

Noen er bare vriene og vrange, noen mer enn andre. Og noen mødre har jo fryktelig vanskelig for å gi slipp på gutten sin og vil fortsette å "hjelpe" han uansett kontrabeskjeder...

Det beste er nok, som det sies her, at din kjære tar til orde mot sin mor. For sier du noe så er det garantert GALT.

Skrevet

Kanskje det er lettere hvis din samboer, hennes egen sønn kan fortelle henne hva dere trenger/ønsker dere? Dere er jo voksne mennesker, så dere må jo selv få bestemme hvilke møbler, vogn, klær osv dere vil ønske dere til deres baby!

Ønsker deg masse lykke!

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei ser meg selv i din situasjon, uff det er veldig vondt fordi du vil selvfølgelig ikke være uenig i henne hun er jo tross alt mor til din mann og din svigermor, men mange er forskjellig og gjør ting på helt feil måte, men i en alder av 50 burdte hun ikke ha snakket slik, men heller tatt dette på en fin måte å selvfølgelig spurt dere at alle kunne handlet og funnet tingene sammen, er jo snilt at hun kjøper ting men det er faktisk du og din mann som bestemmer. slik er det om hun vil eller ikke, jeg ville ringt henne og snakket rolig og sagt ifra hvordan du føler ting så kansje hun forstår, vi alle reagerer ulikt å hun mener sikkert ikke dette stygt, men vil hjelpe dere å selvfølgelig sin sønn. Men vis hu hvem som bestemmer dette før det går for langt! Dette skal jo være lykke og glede ikke bli diskusjoner og krangling!

Lykke til;) klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...