HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 13. september 2010 #1 Skrevet 13. september 2010 Det er bare det at jeg hele tiden får spørsmål fra familie, kollegaer og venner.. "Ja, har du fått melk enda da"? etterfulgt av et.. "hmm,.. ikke?" Dett gjør at det plager meg mer og mer, dajeg plutselig husker flere fra 2.tri som skrev de hadde fått råmelk. Eller er dette veldig individuelt? Kan melka plutselig dukke opp under fødsel bare? Mvh "dum" førstegangs
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 13. september 2010 Forfatter #2 Skrevet 13. september 2010 er forresten 36 uker..
Oktobergutt2010:) Skrevet 13. september 2010 #3 Skrevet 13. september 2010 Det er nok veeeldig forskjellig fra person til person, ikke noe å engste deg for! Hos noen er den veldig tidlig ute, og hos andre er den ikke der før dager før fødselen eller etter fødselen. Så det varier så enormt, rett å slett
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 13. september 2010 Forfatter #4 Skrevet 13. september 2010 Godt å høre.. takk.. jeg må rett og slett begynne å stole mere på det jeg egentlig vet/tror.. hehe.. så mye "tenk hvis" i hodet mitt for tiden..
Monique8 Skrevet 13. september 2010 #5 Skrevet 13. september 2010 Du får spørre disse masekoppene hva i all verden du skal m melk før fødselen etter ) Jeg har aldri fått så mye som en dråpe melk før fødselen,-men den er der med en gang etterpå Er bare glad for så slippe å lekke før fødselen jeg. Vi trenger jo ikke melk til noe da Det ene er like normalt som det andre )
Oktobergutt2010:) Skrevet 13. september 2010 #6 Skrevet 13. september 2010 Var faktisk tenkt å slenge med "Dessuten, hva skal man med melka nå uansett?" Hehe! Jeg har fått melk, og er snart 34 uker. Og det er jo faktisk bare plagsomt..!
ev@drian Skrevet 14. september 2010 #7 Skrevet 14. september 2010 Tenker dette er både individuelt og en "førstegangsgreie" kanskje? Jeg hadde null melk før et døgn etter fødsel med førstemann, nå kan jeg klemme ut litt, men lekker allikevel ikke. Syns folk kan spare seg for slike insinuerende og dustete kommentarer - spesielt til førstefødende. Makan til idioti - drive å skape bekymringer på den måten! Og du er IKKE dum!
superglad!! Skrevet 14. september 2010 #8 Skrevet 14. september 2010 Fikk ikke melk før etter fødsel da lille prinsessen hadde fått suge litt, og har hatt masse melk til henne hele veien! Skal blil spennede å se hvordan det blir denne gangen, da jeg fremdeles ammer morgen/kveld, men tenker å trappe ned iallefall 4mnd før termin. Bare godt å slippe å lekke melk før en trenger det!
mlkg Skrevet 14. september 2010 #9 Skrevet 14. september 2010 Jeg venter barn nr 3. Er i uke 34 og kan ikke klemme ut en eneste dråpe. Men pleier å få rikelig etter fødselen. Det starter med noen få dråper i forbindelse med fødselen, og øker på de nærmeste dagene.
-˙·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙- Skrevet 14. september 2010 #10 Skrevet 14. september 2010 Jeg fikk faktisk ikke melk før dag 4 med førstemann... Stol på deg selv :-)
Nat27 Skrevet 14. september 2010 #11 Skrevet 14. september 2010 Signerer de over som sier det varierer veldig! Fikk råmelk allerede i uke 12 med førstemann, lakk i uke 16 - men fikk ikke melk før jenten min var 2-3 dager gammel. Denne gangen kom råmelken rundt uke 30, og jeg lekker fremdeles ikke. Så det varierer nok ganske mye fra gang til gang også, tenker jeg. Kroppen din fikser nok opp i dette helt fint selv, enten det skjer før, under eller etter fødsel. )
Tilde mai -09 + spire okt -10 Skrevet 14. september 2010 #12 Skrevet 14. september 2010 Lakk ikke en dråpe sist svangerskap, men fikk råmelk med engang babyen begynte å suge og ble en skikkelig melkeku med masse melk. Har heller ikke lekket en dråpe til nå i dette svangerskapet heller(uke 36) så er nok ingenting å uroe seg for;) Bare deilig å slippe å bruke ammeinnelgg før man i det hele tatt har født;)
Hera_75 Skrevet 14. september 2010 #13 Skrevet 14. september 2010 Hæ! Spør folk deg virkelig om det? Det er da det merkeligste jeg har hørt... jeg har ikke fått et eneste spørsmål om noe som helst privat ang svangerskapet, kun generelle ting som om jeg er i god form osv. Spør dem tilbake hvorfor de lurer på det. Det er da knekkende likegyldig!!
Snuppa + Spire Skrevet 14. september 2010 #14 Skrevet 14. september 2010 Jeg fikk et par dråper melk med førstemann før fødsel, og bare et par dråper de første dagene etter fødsel også. Kom ikke "igang" med produksjonen skikkelig før dag 4 - og det tror jeg ikke er unormalt. Ammet mye for å stimulere produksjonen. Har en venninne som ikke var igang skikkelig før det var gått 2 uker etter fødsel. Hun ammet ivei for å stimulere, gav mme etterpå, og etterhvert så var produksjonen hennes igang for fullt også. Så dette er VELDIG individuelt, og aller høyst sannsynlig kommer melken din strømmende før eller siden, noen må bare være litt mer tålmodige enn andre. Lykke til med amming!
Sunshine med småtroll:) Skrevet 14. september 2010 #15 Skrevet 14. september 2010 Slapp helt av. Det som er greia med førstegangsfødende er at kroppen ikke vet helt hva som skjer enda.hehehe. Melka mi kom ikke før etter fødselen med storebror. Tror det kom for fullt etter 2 dager. Tok litt lengre tid til meg da det var hasteks, men den kommer enda fortere hvis babyen kommer "normalveien";-) Bare vent til dere blir gravid med nr 2. Da kommer alt fortere enn første gangen.hehehe:) Nå kom den tidlig og kjenner at det småsprenger allerede litt. Er i uke 33 nå.
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 14. september 2010 Forfatter #16 Skrevet 14. september 2010 haha! Nå har jeg kost meg med mange trivelige innlegg.. Tusen takk for svar alle sammen! Ja.. har tenkt litt "hva i all verden spør dere om dette for"? kunne aldri fallt meg inn å spørre en kollega om dette.. hehe.. og nå føler jeg meg ikke dum lengre.. tusen tusen takk Jeg fårstole på at kroppen min fungerer slik som den skal skal ikke mere til, men nå ble jeg i skikkelig godt humør..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå