Gå til innhold

Med to små barn på hurtigruta...tips/erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal reise et døgn med hurtigruta, ei lita på tre mnd, som er flaskebarn, og en stor liten kar på 19 mnd. Noen som har prøvd, og har smarte tips som jeg ikke har tenkt på? Da tenker jeg ikke generelt på tur-men ting som er spes. for denne reisemåten....om dere forstår..:) Skal reise med de nyere skipene.. med heis altså. Og tar med ei vogn,og en vognbag til soving for begge...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi reiste i 2.5 døgn da snuppa var 2 mnd. Syns det var en genial måte å reise med baby på. Det blir jo nesten som å oppholde seg på hotell. De har lekerom, ballrom og stort stellerom/ammerom, ihvertfall på den båten vi reiste med.

Vi fikk også inn Emmaljunga duo kombivogna innpå en liten lugar, men det var bare såvidt den gikk inn døra. Ellers god plass til å trille vogn rundt omkring på båten.

Jeg vil absolutt anbefale hurtigruta som reisemåte med små barn. Det gjør vi gjerne igjen om den går dit vi skal ;)

Skrevet

Ok,ja- tenker det blir greit... bedre enn timesvis i bil:) Flott at det var plass til vogna, driver å bestiller nå- de skal ringe meg tilbake.. håper de båtene vi skal reise med også har fine stellerom- ikke kjekt med bytte av bæsjbleie i salongene liksom:D Tror uansett jeg skal ringe båten dagen før avreise for å avklare noen småting... som at vi ønsker lugarer ved siden av hverandre, hun på bookingen kunne ikke velge lugarer, bare type lugar...

Skrevet

Kjempegreit, det! Vi gjorde det da vi hadde en helt ny og en på 18 mnd. Mannen og jeg i hver vår køye og la ungene anføttes mellom køyene på gulvet. Det eneste jeg hadde gjort annerledes var å legge minste i vognbag, for det var høy sjø og h#n trillet avgårde om natten he he fant h#n igjen et stykke unna når h#n skulle ha pupp etter litt leting i mørket;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...