Gå til innhold

Hvor lang tid går en fødsel ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om mann blir satt i gang?

Tar det lengree normal fødsel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

5 timer fra første rie. Drømmefødsel.

Tok 2 døgn med slike igangsettingspiller, grusomt kjedelig å bare ligge der å vente på at noe skulle skje.

Skrevet

Igangsette fødslar er akkurat like individuelle som spontane fødslar... Det fins ikkje fasit når det gjeld kropp og helse...

Mi erfaring er at det er mykje det same:

Første fødsel (igangsett): Begynte å få rier kl 22, hadde 3 cm opning kl 00.45, fødsel kl 02.07. Altså ca 4 t totalt, 1 t og 20 minutt aktiv fødsel.

Andre fødsel (spontan): Våkna med svake murringar kl 06.30, hadde 3 cm opning kl 9.30, fødsel kl 11.17. Altså knapt 5 t totalt, 1 t og 45 min aktiv fødsel.

Skrevet

jeg skal bli satt i gang på torsdag kansje,

og mange sier att det kan ta flere dager om jeg må bli satt i gang, og att det er ti ganger vondere.

så gruer meg litt ja...

HI

Skrevet

Alt fra noen timer til flere dager...i noen tilfeller over en uke hvis det ikke er kritisk.....

Skrevet

For meg tok det tre døgn fra de startet til barnet var ute. To døgn i aktiv fødsel. Om det er vondere enn normalt er avhengig av hvor mye de må gjøre for å få deg i gang. Dersom du er så moden at de bare kan ta vannet og så kommer riene, vil du nok ikke merke noen forskjell fra en "vanlig" fødsel. Da kan du også føde på noen få timer. Om du må ha drypp, kan riene bli kraftigere og mer intense enn naturlige rier. Men du har uansett ikke drypp gjennom hele forløpet.

Eg igangsatt fødsel er like forskjellig som en fødsel som ikke er igangsatt. Du får bare vente og se.

Skrevet

23.38 her igjen.

Når riene mine endelig startet (etter vannet ble tatt) ble jeg satt på drypp. Har ikke født uten igangsettelse så har ingenting å sammenligne med, men jeg synes på ingen måte at riene var veldig harde. Var gode pauser mellom osv.

Fødte uten smertestillende og det var kun siste 1.5 timen som var veldig vond.

Lykke til, det går helt sikkert kjempefint :-)

Skrevet

Jeg ble ikke satt igang og min fødsel varte i 11,5 timer (første)

Min søster ble og hennes varte i 11 timer (første)

Skrevet

Jeg ble satt igang etter spontan vannavgang i uke 35.

Vannet gikk av seg selv kl 05 om morgenen.

Fikk stikkpille kl 16, ble satt på riestimulerende drypp kl 20.

Begynte å få litt mensmurringer kl 23, mer rier kl 01-02, kraftige rier fra kl 04 og utover, og ungen var ute kl 07.15.

Så fødselen varte 26 timer fra vannavgang, men jeg hadde ikke veldig vondt før helt mot slutten.

Fødte uten epidural, og det var mindre vondt enn jeg hadde forventet. Jeg synes selv jeg hadde en enkel og grei fødsel.

Skrevet

52 timer her, før de hentet han ut med keisersnitt.

Skrevet

Ei venninne av meg som ble satt i gang brukte ca 8 timer, jeg ble ikke satt i gang og brukte 34 timer..

Skrevet

Fire døgn fra første pille til barnet var ute. Selve fødselen varte i 12 timer. Det var vondere enn spontan fødsel for meg, men det varierer nok veldig.

Skrevet

Ble satt igang en kveld og fikk rier da. Fødte ikke dagen etter, men ettermiddagen den påfølgende dag. Fikk to runder med modningsgele.

Var helt akseptable smerter med tanke på at man faktisk driver å trykker ut en tykkhodet unge hehe. Dessuten blir man satt igang på sykehus og der er det massevis av smertelindring dersom man ønsker det (Er forresten normal fødsel da, men ikke "naturlig" lenger når man er satt igang).

Hvor mye hjelper det å grue seg? Hva får du gjort? Pust dypt, samle krefter der du kan og GLED deg, snart er verdens DEILIGSTE baby ute. Fødselen kan meget vel gå bare FANTASTISK, umulig å forutsi det der.

Men lykke til uansett om fødselen starter av seg selv eller trenger et legevitenskaplig spark bak først ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...