Gå til innhold

Positiv hpv- test, gravid, biopsi, kreft? Andre som har opplevd? please svar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk i kveld tlf fra legen min, som fortalte prøveresultatene jeg tok for ca 1 mnd siden..

Jeg hadde hatt celleforandringer, men disse var for så vidt fine, men jeg hadde testet positivt på hpv virus, og Overlegen på sykehuset ville ha meg inn for å ta biopsi...

Nå er jeg livredd, for å ta biopsi, for å ha kreft +++

Noen andre som har opplevd dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste som har celleforendringer har en eller annen gang hatt HPV-infeksjon. Hvis celleprøven nå er fin, ville jeg ikke bekymret meg. Jeg er tidligere konisert pga celleforandringer (før jeg ble gravid), og biopsitagning er ikke noe å grue seg for. Ikke vondt.

Lykke til!

Skrevet

Jeg prøver å ikke uroe meg, men jeg er livredd den der biopsien, og det å vente på svar.. Har hørt at folk har besvimt og kastet opp fordi det var sååå fælt å ta biopsi..

Og siden jeg er gravid får jeg vel ikke noe beroligende heller.. Og det MÅ jeg ha!!

Jeg sitter og kniper og kniper igjen beina, uff:(

Skrevet

Nei, nei, nei....-det er ikke så fælt å ta biopsi!

Jeg har tatt det ofte, og synes i grunn ikke det er så ille.

Det er som at de klyper litt.

Jeg har hatt celleforandringer flere ganger, og det har alltid gått tilbake. :)

Skrevet

Rundt 80% av celleforandringer skyldes HPV virus, dette betyr ikke at du har kreft, bare at de vil følge deg ekstra opp når du er gravid. Ikke stress, dette går nok helt fint skal du se.

Lykke til.

Luna.

Skrevet

Nei, biopsitagning er ikke vondt og du trenger strengt tatt ikke beroligende. det er fort gjort og merkes evt bare som små "klyp" hvis du kjenner noe i det hele tatt.

Prøv å slappe av og puste dypt med magen så går det fint!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...