Gå til innhold

Noen her som har erfaring med gjeldsordning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Først og fremst så vil jeg be alle som kommer til å komme med slemme kommentarer om å være så snill og ikke gjøre det... Jeg vet at vi har driti på draget og jeg vet hvor mye vi har ødelagt!

Vi har en samlet inntekt på ca 600 000 kr (brutto)

Huslån på 1,5 M

Og "negativ gjeld" på ca 600 000.

Gjelden vår stammer fra 08/09. Var i kontakt med namsmannen for et år tilbake ca og han anbefalte oss å søke gjeldsordning, men etter en stund sa han at det ikke var noen vits allikevell siden gjelden var for ny. Jeg snakket idag med en ny namsmann som også nevnte gjeldsordning og forklarte situasjonen for hun og hva den andre namsmannen hadde sagt, hun sa at dette var riktig og anbefalte oss til å komme tilbake på nyåret ettersom gjelden da hadde blitt litt eldre.

Dere som har kommet under gjeldordning, hvor mye hadde dere igjeld og hvor gammel var den?

Vi er en familie på 4, 2 vokse og 2 barn.

Jeg vet at dette er våres egen feil og hadde vi fått opp øynene før så tro meg da hadde det ikke gått så langt! Så vær så snill og ikke sleng noe dritt, har det allerde vanskelig nok fra før av med dårlig søvn og magevondt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde gjeld på ca 2mill - gikk for 1,5år siden i gjeldsanering. Vår gjelder stammer 4-5 år tilbake. Gjeldsordningen vår går over 5år. Vi betaler så mye vi kan (lever på minstekravet), og etter 5år er all gjelden slettet. Blir noen harde år, men vi hadde ikke hatt sjans til å klare dette på egenhånd så det ble det beste alternativet for oss. Lykke til, håper det ordner seg for dere også! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...