Gå til innhold

Hva hadde dere gjort i min situasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært fast ansatt i tre år i et stort firma og er nå i mammapermisjon. Jeg fikk beskjed i sommer (rett etter at permisjonen startet) at jeg ikke har noen jobb å komme tilbake til, da det blir mange forandringer i firmaet fremover. Jeg har bare fått muntlig beskjed om at jeg ikke har noen jobb å komme tilbake til. Har jeg ikke krav på skriftlig beskjed?

Det jeg nå lurer på er om dere ville ringt sjefen eller evt besøkt jobben for å få en skriftlig sluttattest der det står beskrevet hvorfor arbeidsforholdet opphører. Virker det masete og dumt å gjøre dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er slett ikke dumt. Om du skulle behøve å få dagpenger er det veldig viktig med en sluttattest som viser at du ikke har sluttet av egen fri vilje.

Skrevet

Hvis du har blitt oppsagt, har du selvfølgelig krav på å få dette skriftelig.

Hvis du fortsatt er ansat, men ikke får komme tilbake til akkurat "dine" arbeidsoppgaver pga omorganisering etc, så har du ikke krav på å få dette skriftelig. Hvvis du har et vikariat som har gått ut, har du ikke krav på å få dette skriftelig.

Sluttattest har du krav på uansett om du blir sagt opp eller sier opp selv. Men ddu kan ikke kreve at den skal inneholde noe mere enn stilingsbeskrrivelse og tidsrommet for ansettelsen

Skrevet

Ja jeg ringte NAV forleden og de sa at det er viktig at det er spesifisert hvorfor arbeidsforholdet opphører, at ikke jeg selv har sagt opp.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...