Gå til innhold

Ulltøy? hva liker dere best?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er stor variasjon i ulltøy, både pris, men også tykkelse og kvalitet. hva liker dere best? Gode tips mottas med takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Janus og Devold får toppkarakterer herfra! God kvalitet og helt grei pris, og stadig vekk mulig å få tak i på tilbud. ;-)

Skrevet

Troll.

Koster litt, men holder fargen, fasongen og nupper ikke. Har også nøytrale farger så det kan arves til det motsatte kjønn.

Skrevet

Devold. Janus og Nøstebarn er favoritter her. Hvilket merke jeg kjøper avhenger litt av hva slags plagg det gjelder. Vi bruker bare ull gjennom høst/vinter/vår og liker uansett å ha litt forskjellig å bytte på..

Skrevet

Devold og Nøstebarn.

Har tenkt å prøve Janus også som jeg bare har hørt godt om

Skrevet

Jeg har en datter på 3 mnd, så jeg er fortsatt usikker på hva som trengs til henne gjennom vinteren..

Skrevet

Vi hadde Nøstebarn sin heldress i ullfleece i fjor og har kjøpt den i år og. Den er en favoritt har. Luene er også veldig gode. Siden Nøstebarn er ganske dyrt og de små vokser relativt raskt, ville jeg gått for Janus bodyer og longs. Jeg kjøpte på OBS for 99 pr. del, men usikker på om de har det tilbudet ennå. OBS er uansett gode på pris på Janus.

Skrevet

Er veldig glad i ull fra Joha.

Nøstebarn sns jeg blir håpløst siden de må håndvaskes, Og når

la petite spiser gurot til middag, syns jeg det blir litt vanskelig å få av flekkene. Og ullsokkene fra nøstebarn nuppet veldig etter 1 gangs bruk

Skrevet

Troll og Joha er mine favoritter.

Joha har en ulldress med knapper, som liksom vokser med barnet. Hadde den i fjor til snuppa, og den er kjempegod. Brukte str 60 fra hun var nyfødt til hun begynte å bruke 74/80 i andre klær.

Lette litt etter en link, ser ut som denne, men den er i flere farger. Vi hadde den i lilla:

http://www.joha.dk/ProduktStorBillede2.aspx?navn=39230_l_69.jpg

Ullstrømpebuksene fra safa er kjempegode. For de minste har de ekstra strekk rundt anklene slik at de sitter godt. Når barnet blir litt større, har de krabbestrømpebukser med antiskli på knær og føtter. Et must når barnet begynner å krabbe.

Jeg brukte en del ull-silke bodyer som innerste lag da snuppa var helt lita. De er tynne og myke mot den sarte huden.

Og ulla fra sparkjøp er faktisk veldig god, særlig når barnet blir større og man må ha mye og i ulike tykkelser. :)

Skrevet

Disana har nydelig ull, passer til å ha utenpå undertøy, under dressen o.l. Hocosa har undertøy av ull og silke, veldig myk og god og kløfri. Har en del på http://www.lenepalandet.no/, tror de får inn Hocosa snart. Økologisk ull uten kjemikalier....

Skrevet

Janus er min favoritt, ihvertfall på bodyer. Strømpebukser/ longs har jeg litt av hvert.

Skrevet

Joda, nøstebarn er bra- men dyrt. synes Sparkjøp har like god ull- til rimeligere pris. Brukte stort sett ull hver dag i fjord vinter- og lillesøster får arve flere plagg fra storebror (fra sparkjøp). Det gjelder både bodyer- strømpebukser og dress. Ullfleece- dressen fra sparkjøp er super- samme med luen, perfekt passform!! OG kan brukes lenge- vokser med barnet. Har en devold longs til poden men syns strikket i livet er noe stramt... Ulla på Cubus har vi også brukt, longsene brukte vi som "bukse" vi, siden de er såpass tykke (blir litt tykke å ha under andre klær innendørs syns jeg..). De ble imidlertid fort slitte på knærne da, siden han krabbet da:)

Skrevet

Av undertøy liker jeg/vi typene med tolagskontruksjon, devold eller stillongs. Da slipper vi å ha ull rett på huden. Det klør nemlig uansett type. Joha og cubus har bomull på innsiden, og det blir ikke det samme et teknisk stoff. Det transporterer ikke fuktigheten så godt.

Skrevet

Må si meg uenig her, Fandens-Olga.. Ull klør ikke uansett type.. jeg er kjempefølsom (hehe) for ull, klør omtrent bare jeg vet det kan være ull i et plagg... enig i at mange ull-undertøy- plagg klør, har kjøpt endel ull - og ull/silke-kombinasjoner som jeg har gitt vekk til andre etter å ha kjøpt og trudd jeg kunne bruke de... janus- settet jeg har klør overhodet ikke. Devold har noe som klør, men også noe som ikke klør... :)

Forøvrig tar du feil ang. Cubus. De har noe med bomull på innsiden, ja, men også en variant med kun ull. Og den kjennes veldig god ut- kan ikke tenke meg at den klør- lillegutt har ikke klaget da:) Men særlig slitesterk er de ikke. MEN ull er jo ikke slitesterkt da... uansett- .

Hvis det er slik at du opplever at babyen ikke liker ull innerst uansett, så kan det være allergi? For er neppe fordi det klør... må si at for min del syns jeg mange bomulls- strømpebukser er uutholdelige på (klør- og klistrer seg til kroppen- får helt klaus... mens god ull- longser (som ikke klør) er herlige på:D Forøvrig er sånne ull- stømpebukser som man får kjøpt på mega osv. helt pyton- sikkert fine til skjørt, tunikaer osv.- men har ennå ikke funnet noen som ikke klør noe j.....!! :)

uff, dette ble langt.. overtrøtt? får ta kvelden her!!:)

Skrevet

fornøyd med polarn o Pyret, joha, nøstebarn og petit bataeu.

Når det gjelder strømpebukser er det KUN MP som duger synes jeg!:-)

Skrevet

Joha(min favoritt til de aller minste), Janus og Devold liker jeg. Superundertøyet til HH er også kjekt.

Til meg selv har jeg mest Devold.

Skrevet

Til baby er det helt klart By Torinn som er favoritt! De er fine, passe tykke og kjempemyke og gode. Prisen var i utgangspunktet litt stiv etter min mening, men jeg kjøpte mange sett på salg (75% rabatt) Til jente født i januar har jeg hatt minst ett sett i hver størrelse til langt utpå våren og til dels også brukt det i sommer (ikke at det var så mye sommer egentlig...)

Ellers synes jeg Joha dressen var kjempegod som nattdrakt (ull utenpå, bomull innerst). Den ble brukt lenge, kjempegod fasong som vokste med ungen, ja.

Bodyene fra Joha er også gode, men jeg likte ikke strømpebuksene med den fasongsydde foten. Den passa dårlig her.

Tynnere "undertøybodyer" har jeg ikke brukt så mye av, men fikk en fra Tom&Trine. Den var OK, men ikke så mye mer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...