Anonym bruker Skrevet 13. september 2010 #1 Skrevet 13. september 2010 Jepp, dette mener styreren i bhg hvor barna våre går. Dette er grunnen til at de ansatte må sitte og klippe ut andre barn som måtte ha sneket seg med på bilder tatt av våre barn dersom vi vil ha bildene med hjem. Hva f..... ?? Er det virkelig LOV til å være så hysterisk? Hva med de ansatte da, kan ikke DE være pedofile? Greit nok at de ikke er dømt for noe sånt, men ikke alle pedofile blir oppdaget! Og ville noen fått foreldrerett dersom man var en pervers pedofil gris? NEI! Vi tok opp dette på foreldremøte, hvor samtlige av foreldrene sa seg villige til å skrive under på at barna deres får være med på bilder sammen med andre, men NEIDA, styreren nekter å la oss få bilder tatt av barna med lekekameratene sine ute i sandkassa eller på tur i skogen! Grunnen er utelukkende at hun er redd for at bildene skal bli misbrukt av pedofile! Jeg siterer styreren: -"Dersom noen av foreldrene skulle vise seg å være pedofile...." Hva er dette for slags syke greier?! Det er i denne saken alle foreldrene mot styreren... Dette er tross alt en stor del av livene og oppveksten til barna våre, de tilbringer jo masse tid i bhg! Det hadde vært så koselig og hatt bilder av barna våre kose seg med bilbane og annen lek sammen med sine beste venner, i stedet for at alle andre mennesker er klippet bort på bildene. Jeg er klar over at det finnes tilfeller hvor andre ikke vil at barna deres skal være med på andre sine bilder, men det var jo nettopp derfor vi som foreldre foreslo at vi skulle skrive under på et skjema hvor det er spørsmål om barna våre får lov til å være med på bilder, slik at det selvfølgelig skulle respekteres dersom noen av forskjellige grunner ikke vil at barna skal bli tatt bilde av. Hva mener dere? Skal vi ikke forevige den delen av barnas liv hvor de ofte får seg venner og bestevenner som varer livet ut? I denne bhg vil jeg jo aldri få bilder av barna mine som koser seg med vennene sine :-( Nesten så jeg vurderer å bytte bhg, så frustrert er jeg nå. Alle disse andre barna er en stor del av min sønns hverdag! Og så skal denne syke, overhysteriske styreren overkjøre oss fullstendig! Kjenber at blodtrykket stiger faretruende her nå!
Anonym bruker Skrevet 13. september 2010 #2 Skrevet 13. september 2010 Skal se styrer er pedofil selv siden h*n kommer inn på det temaet...
Anonym bruker Skrevet 13. september 2010 #3 Skrevet 13. september 2010 Hun er overhysterisk. Noen bilder kan ikke beskytte mot pedofile. Tåpelig. Hun har sikkert en dårlig opplevelse fra barndommen selv.
Anonym bruker Skrevet 13. september 2010 #4 Skrevet 13. september 2010 Jeg mener du overreagerer noe sykt. Barnehagen er ikke forpliktet til å gi dere bilder. Barnehagen har i utgangspunktet ikke lov til å gi bilder av andres barn. Helt greit at barnehagen forholder seg til det og ikke forandrer det fra år til år. Ta bilder selv!
Anonym bruker Skrevet 13. september 2010 #5 Skrevet 13. september 2010 Virker litt smågal den styreren der:)
Anonym bruker Skrevet 13. september 2010 #6 Skrevet 13. september 2010 hæ? For en merklig styrer.. Så lenge barna har klær på så kan vel ikke dette være et problem. Og skulle det tilfeldigvis befinne seg en pedofil blant en av foreldrene, så tror jeg faktisk den personen heller ville utnyttet seg av internett. Jeg vil påstå at lanokonkurransen og foreldre som legger ut bilder av barna sine med lite eller uten klær er mere utsatt for missbruk av bilder.
Anonym bruker Skrevet 13. september 2010 #7 Skrevet 13. september 2010 Dette er ikke vanlig prosedyre i barnehage. Hvis ikke ped. leder vil høre, så synes jeg dere skal ta dette med styrer. Jeg skjønner godt dere vil ha med bilder av barna hjem. Det er ikke uavnlig med et skjema, hvor dere krysser av for om dere godtar at det blir tatt bilder av barna deres. Så pleier det å spesiefiseres i forhold til om det er lov til å for eks legge ut bildene på nett...osv. Det er opp til hver og enkelt av foreldrene å bestemme dette.
Anonym bruker Skrevet 13. september 2010 #8 Skrevet 13. september 2010 HI her... Vi som foreldre tok dette opp med ped.leder, og hun er helt enig med oss. Dette er et ønske fra oss som foreldre, og da styreren kom til møtet tok ped.lederen opp dette med henne, men det var da styreren gulpet opp dene pedofili-unnskyldningen. De tar jo masse bilder av barna i bhg fra før av, men nå sitter de ansatte og bruker masse tid på å klippe bort de andre barna fordi styreren har sagt det skal gjøres, mot foreldrenes ønske!
Anonym bruker Skrevet 13. september 2010 #9 Skrevet 13. september 2010 Synes vel først og fremst du skal se litt på hvilke ord du bruker. Er du sikker på at styrer sa UTGANGSPUNKTET og ikke POTENSIELLE? Tror forresten at det er ganske vanlig at barnehager ikke legger ut bilder av barn som kan gjenkjennes på nett, eller gir til andre foreldre, har vel litt med personvern å gjøre også.
Anonym bruker Skrevet 13. september 2010 #10 Skrevet 13. september 2010 Det er ikke rart hun er mistenksom når de har en ped.leder! Men får de ansatte tid til å klippe i alle bildene?
Anonym bruker Skrevet 13. september 2010 #11 Skrevet 13. september 2010 Hmmm...merkelig barnehage. Jeg har selv jobbet i bhg og vi sendte med bilder av barna hjem, og lot det også være bilder av andre barn på bildene. Tok sef. ikke bilde av barn, om ikke foreldre ønsket det.
Anonym bruker Skrevet 13. september 2010 #12 Skrevet 13. september 2010 Overskriften var mine ord, slik jeg tolket styreren. Å begynne å kverrulere på det gidder jeg rett og slett ikke. Det blir flisespikkeri. Dere skjønte hva jeg mente. Alle mennesker er potensielle pedofile. Synes ikke den påstanden er så mye bedre. Hi
Anonym bruker Skrevet 13. september 2010 #13 Skrevet 13. september 2010 Er ikke så veldig stor fare for at bilder som er skrevet ut (på papir/fotopapir) skal bli misbrukt av pedofile. De fleste barnehager skriver ut bilder på vanlige ark, og kvaliteten blir ganske dårlig. De bildene pedofile er interessert i er digitale bilder. Dette er mye lettere å misbruke. Jeg håper virkelig ikke dere får lov å selv ta bilder av barna i barnehagen, det er jo mye verre. Ingen som vet hvilke foreldre som publiserer hva på nett - og det er disse bildene som vil bli misbrukt! Om det er greit for alle foreldrene, burde dere sammen (kanskje gjennom FAU?) gå videre til styrerens leder (håper for din del at dette er en kommunal bhg) og finne ut om det er noen retningslinjer for bruk av foto i kommunen. Om barnehagen sender med dere bilder av deres barn hjem, burde det være mulig å få med bilder (på papir!!) av de andre barna i barnehagen - om alle foreldrene synes dette er ok, og har skrevet under på et samtykkeskjema! Men: Det kan jo hende denne styreren sitter med kunnskap og informasjon om noen av foreldrene som ingen av dere vet om? Kanskje hun vet at det finnes en pedofil mor eller far i denne barnehagen?
Anonym bruker Skrevet 13. september 2010 #14 Skrevet 13. september 2010 Hvis styreren visste at noen av foreldrene misbrukte barna sine, ville hun meldt fra til BV forlengst. Altså er det ikke særlig logisk at det er noen foreldre der nå som hun vet om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå