Gå til innhold

Babyteppe - oppskrift?


mamma til tre prinsesserღ

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kjøp garn på Nøstebarn. Jeg pleier å strikke både med tykt garn (3 tråds) og med tynt (2 tråds). Teppene blir kjempefine og myke og gode, og brukes masse!!!

 

 

Babyteppe med hullrad

strikket på skrå:

 

Når jeg strikker med 3 tråds kjøper jeg 3 bunter, og strikker til ca 180-200 masker før jeg snur (begynner å felle). Med 2 tråds kjøper jeg 2 bunter, og strikker til 220 masker ca før jeg snur.

 

Legg opp 3 m på p nr6, øk 1 m på hver p til du har har 6 m. Så strikker du 3 m 1 kast i begynnelsen av hver p. . Felling: Strikk 3 m 1 kast 3 m sammen i begynnelsen av hver p. Når du har 6 m igjen feller du 1 m per p til 3 m igjen. Fell av.

 

Lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he he he, dette var gøy :) tenkte jeg skulle se her tilfelle det var noe jeg som aldri har strikket før,kunne klart! men SKJØNNER INGENTING! hehe..6m også kast ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er kjempelett, og jeg er ingen strikkeguri (bortsett fra en racer på disse babyteppene:-))........men kanskje det er en flink strikkedame som kan forklare det enklere? uansett er jeg sikker på at det er noe alle kan klare, for det er igrunn bare strikke rett fram og tilbake......+ øking og felling, da... superenkelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå innom en strikkebutikk! Der er det flust av mønster i alle vanskelighetsgrader.

Har selv strikket et kjempe fint et med blondekant, hjerter og hullmønster :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...