Anonym bruker Skrevet 13. september 2010 #1 Skrevet 13. september 2010 Om en mnd arrangerer jeg 40-årsdag for mannen min. Vi har leid et lokale som vi disponerer. Maten lages selv av meg og litt forskjellige folk som jeg har spurt, deriblandt min sivgermor. Jeg har et ambivalent forhold til henne. Hun mener det så godt.... og så er hun bare så vanvittig påtrengende at jeg blir helt dårlig. Hun har trakket over mange av mine grenser slik at jeg har problemer med å reagere overfor henne som jeg ville om det hadde vært noen andre (for eksempel har hun ominredet stua mi, og klippet håret på gutten min uten å spørre først). Greia nå er i alle fall at hun har meldt sin ankomst (bor tre timer unna) til sønnens bursdag og "skal hjelpe til å pynt og sånn". Og jeg går i svart. Hun mener vel at hun øser av sin godhet, men dette har jeg gledet meg til å gjøre sammen med en venninne. Svigermor liker glitter og symetri, noe jeg hater... jeg bare VET at dette blir krasj. Problemet er at jeg tror ikkje hun vil forstå at dette er noe jeg vil gjøre selv. Hun øser som sagt av sin godhet til mange mennesker (og ikke uten grunn havner hun i konflikt med mange mennesker). Jeg har bedt henne lage ganske mye mat, så hun burde være travel. Men jeg jobber jo dagene før selskapet, og hun jobber ikke, så her ligger det bare åpent for full krig. Er det noen som har noen lure tips til hvordan ikke å få en sur opplevelse her? Jeg vil gjerne at mannen min skal slippe "svigermorkonflikter" i forbindelse med denne dagen.
Anonym bruker Skrevet 13. september 2010 #2 Skrevet 13. september 2010 Før hun kommer så bestemmer du "tema" (f.eks "høst" lite rom for glitter da), tegner kart over alle rom som evt skal pyntes med detaljer om hvordan pynten skal være, du kjøper inn alle servietter og lys før hun kommer samt evt annet "stæsj" og bestiller blomster i forkant. Da kan hun vel strengt tatt ikke greie å ødelegge. Husk å tegne inn hvordan serviettene skal brettes, min svigermor lagde "serviettbuketter" oppe i vinglassene da hun skulle hjelpe med å dekke bord hjemme hos mine foreldre, for å si det slik, jeg så med en gang at bordet ikke var dekket av min mor;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå