Gå til innhold

sykemeldt

Anbefalte innlegg

Skrevet

nå er jeg nesten 26 uker på vei og har vert 50% sykemeldt en 3 uker nå..Idag vart den utvidet til 100% ut svangerskap, har termin på juleaften. Skal jeg fortsette med sykepenger da eller skal jeg over på noe annet eller hva? Har ikke peiling på denne jungelen av lover og regler! Er selvstendig næringsdrivende og har ikke søkt permisjon enda...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du er selvstendig næringsdrivende får du sykepenger beregnet ut fra gjennomsnittslønnen din de sister tre avsluttede skatteoppgjørene, dvs at 2010 sansynlig vis ikke kommer til å telle med. Grunnlaget ditt for foreldrepenger blir det samme som for sykepengene.

Skrevet

okay så når sykepengene allrede er regnet ut så trenger dem ikke noe mere liksom selvom jeg har fått sykemelding frem til juleaften?

Skrevet

Normalt sett skal de da bare fortsette medsamme grunnlag. Det gjorde de i hvertfal for meg. Jeg tror imidlertid det er åpning for å gjøre en ny beregning hvis du mener du kommer mye bedre ut ved å få med det siste året. I ditt tilfelle er velmuligens ikke 2009 heller kommet med i beregningen. Da er jo tallene ganske gamle.

Skrevet

for mitt vedkommende har dem tatt et snitt for 2009 brutto inntekt. Jeg vil selvfølgelig tape endel på det siden en max får 7xG :-/ men men bedre en ingen penger :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...