Gå til innhold

Smerter i mellomgulvet!!


Jenny_m

Anbefalte innlegg

Hallo .. jeg har 8 uker igjen til termin men de 2 siste ukene har jeg hatt utrolig store smerter i mellomgulvet. Nå har det beveget seg litt lenger ned så smertene sitter høyt på magen. Det føles ut som muskelen blir dratt til hver sin side. det strekker og stikker og gjør rett og slett utrolig vondt.

Klarer ikke ligge , sitte eller stå lenge om gangen før det gjør vondt. reiser jeg meg rett opp ( sit ups måten ) Får jeg så store stikksmerter at jeg kaster meg rett ned igjen , må rett og slett rulle meg ut av sengen.

Er det noen andre som har det sånn ? Har lest og søkt på alt jeg kan komme over men står ikke stort om dette ...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg hadde smerter der når jeg slet med gallesteinsanfall... gjorde så vondt at eg ikke fikk puste... føltes ihvertfall sånn.

 

ellers har eg hørt at slike smerter kan ha med morkaken å gjøre...

men er jo ikke sikkert at det er det da.

 

ville tatt en tlf til lege eller jordmor om eg var deg...

 

lykke til..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff det hørtes skummelt ut...

Har legetime på torsdag så får se hva han sier da.. Ville bare høre o det var noen andre som hadde opplevd det samme..

tusen takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!

Akkurat som jeg har det! Klarer ikke ligge mer enn et minutt på sida i senga, før jeg må snu meg og snu meg og snu meg, til jeg til slutt sovner i utmattelse. Gjør skikkelig vondt! Men er det ikke babyen som sparker oppi der, og at det blir ømt? Ikke jeg vet, har ikke vært til legen ennå, får høre mer da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt det sånn mange uker, og hos meg tror jeg det rett og slett er magen som strekker seg. Er veldig vondt, kjennes ut som det svir og strekker seg, men som legen sa behøvde jeg ikke bekymre meg for det.

 

Håper det bare er det med deg og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så "godt å høre " det ikke bare er meg, ikke slemt ment men syns utrolig synd på meg selv for tiden hehehe... Litt hormonell og sentimental kan man si ;)

Er på en måte ikke inni magen det gjør vondt så er nok ikke baby'n føler at det er muskelen som strekker seg.. utrooooolig slitsomt om det skal være sånn de neste 8 ukene.. Ligge på siden ja hehe , den gangen jeg kunne gjøre det.. *sukk*

Har hørt rykter om at akupunktur kan hjelpe. Men får se hva legen sier på torsdag..

Tusen takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var legeundersøkelsen gjort, er skuffet med stor S :( Alt sto bra til med den lille, magen vokste fint og blodtrykk så bra ut men smertene var det ingenting å gjøre noe med. Det var visst sånn som" kom når man var gravid " Jeg hadde jo håpet på at jeg kunne fått noe fysio eller akupunktur eller hva som helst egentlig. Men nei da.. Jeg måtte bare tilrettelgge for meg selv og vondten..

Nå er jeg jo sykemeldt 80% og syns det er drit kjedelig for å si det mildt. Og med en samboer som er mye ute å reiser med jobben denne perioden blir det laaaange dager. Men får vel bare holde ut de 8 ukene jeg har igjen...

Hvis noen av dere andre som har like smerter får bedre tilbud eller finner ut noe som hjelper vil jeg veeeeldig gjerne høre om det :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm ja, man kan bli litt oppgitt når man ikke får hjelp, men det viktigste er jo at alt er bra med babyen :) Håper det går seg litt til, og at du finner stillinger hvor du letter på smerten. Jeg skal til legen neste uke, får høre hva hun sier der. Men mest sansynlig får jeg samme svar som deg tenker jeg. Jeg er også sykemeldt, og det er utrolig hvor fort dagene går likevel. Selv om jeg både føler meg ubrukelig, tjukk og usunn :) Jaja! Ikke altfor lenge igjen nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh du må si ifra om du får noe annet svar fra din lege :) ubrukelig, tjukk og usunn er ingenting heheh huff som jeg kjenner meg igjen. Jeg skal med hånden på hjertet si at jeg virkelig har undervurdert gravide kvinner !!! Men ja jeg har snart bare 7 uker igjen og håper på litt mindre enn det også :)

Lykke til hos legen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.

Jeg har opplevd det 2 ganger, men det gikk mange uker mellom hver.

Og jeg har bare hatt det om natta. Første gangen våknet jeg av at jeg hadde vondt. Ble nesten redd for det ble ikke bedre uansett om jeg lå satt eller gikk. Akkurat som om noen klemte hardt på noe i mellomgulvet. Gikk heldigvis over ette r en lang stund.

Andre gang var for noen få dager siden, men da var det ikke like vondt. og det ga seg fortere.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt desperat nå og siden jeg ikke fikk noe hjelp av legen besøkte jeg i går en litt "alternativ" venn av en venn..

Etter å ha kjent litt på magen og gjort sitt lille "rituale" ( ubetalelig btw hehe ) Kom hun fram til at jeg har en litt kjip baby inni meg som rett og slett har sparket meg til ømhet.. Sånn som lillespire 08 sa !!

 

Har jo vært øm andre steder før uten at det har vært sååå smertefult. Men siden dette ligger å trigger så lenge som det gjør blir det visst så vondt og har fått samme svar fra andre gravide..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på svangerskapskontroll, også nevnte jeg dette med smertene i mellomgulvet og ribbeina. Hun trykket og kjente (vondt!), og sa det var babyen som sparket meg øm (sikkert om natta når jeg sov, siden jeg ikke har lagt merke til det på dagtid). Så, som til deg, ikke noe å gjøre med :/ Kan kanskje bli bedre når babyen kommer ned i bekkenet?

Lykke til videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg merker faktisk litt bedring nå .. Magen har falt en del på kort til så det var utrolig deilig. Og merker at når det gjør vondt der oppe er det fordi han sparker der så er nok riktig det jordmoren din forteller oss.. Kjipt men sant hehe.. Vi får bare holde ut, ikke lenge igjen nå da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den siste uka hatt skikkelig sviing i magen, rett over navelen. Var på kontroll i går og spurte legen om dette, og viste seg at tvilling 2 har flyttet seg med hodet ned, så sviinga er faktisk et gnagsår på innsiden av magen fordi babyen presser så hardt pga liten plass.

 

Kanskje det er det du og har? At babyen har flyttet seg lenger ned, og dermed blir det mer press på magen andre steder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beskrivelsen av smertene høres veldig kjente ut for meg også. Snakket med jordmor om det og hun undersøkte meg. Vi fant en bitteliten kul som hun mente var en muskelknute som var øm. Når babyen sparker eller rører på seg i det området gjør det veldig vondt. Smertene har delvis forsvunnet nå som babyen har snudd seg og kommet lengre ned i bekkenet.Kanskje er det en muskelknute som plager deg også.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh.. tusen takk for tipset. Jeg skal til jordmor på mandag så får høre hva hun sier da. Men det har helt klart lettet litt på magen min nå. Regner med at det er fordi knøttet har lagt seg lengere ned, magen har hvertfall sunket en del og merker mere bevegleser "der nede" enn det jeg har gjort tidligere...

Skal bli godt å få'n ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...