bekkebekk Skrevet 13. september 2010 #1 Skrevet 13. september 2010 Er dette et bra sted å bo? Vi vurderer det sterkt. Men vi kjenner ikke noe til område annet enn at vi har vært der noen ganger og synes det er kjempefint der samt ok priser på hus/rekkehus. Er det ok å pendle til og fra jobb i Oslo sentrum fra Jessheim, eller blir det langt? Er veldig takknemlig for tips og råd!!
jordbærsjokolade Skrevet 13. september 2010 #2 Skrevet 13. september 2010 Skogmo er et fint sted å bo. Nære sentrum med hva du måtte trenge, treningsstudio ikke så langt unna (elexia, og spenst nærmere jessheim). Skjermet fra trafikk og nær skole og bhg. Har bare hørt positivt om skolen. Eneste jeg har hørt er at det er litt snobbete der da, litt sånn jessheims vestkant om du vil:) Så litt press når det gjelder merkeklær (på skolen) er det visst. Leide der for 5-6 år siden. Når det gjelder pendling så er jeg litt usikker, vet at det tar sånn 40-50 min med bil til Furuset (på morgenen). Det går ekspress buss da, og tog selvfølgelig men det er ikke i oslo før litt over hver time, så du rekker ikke jobb 8 eller 9 sharp. Men sånn alt i alt er skogmo og jessheim et fint sted å bo, ser etter leilighet der selv, må bare få solgt et hus først:)
Mamma til 3 gutter-<-@ Skrevet 13. september 2010 #3 Skrevet 13. september 2010 Vi bor her, se også på Flatbyseter. Vi har ikke merket no press ang merkeklær, men nå går guttungen i 1 klasse forløbig ) Veldig bra sted å bo!
bekkebekk Skrevet 13. september 2010 Forfatter #4 Skrevet 13. september 2010 Tusen takk for svar, begge to! Det er jo mye som bygges der om dagen og ser ut som om det er maaaange småbarnsfamilier der. Vi har veldig lyst å flytte dit, men må se litt an pga reisevei. men vurderer å bytte jobb også til noe i nærheten hvis vi kjøper noe der. Skal sjekke ut Flatbyseter også. ) Kom gjerne med flere tips og råd. )
jordbærsjokolade Skrevet 13. september 2010 #5 Skrevet 13. september 2010 Sjekk ut rundt Nordby området, mye fint der også og veldig fint i forhold til Nordbytjernet. Vil flytte tilbake til Jessheim:)
bekkebekk Skrevet 13. september 2010 Forfatter #6 Skrevet 13. september 2010 Ja, vi var der i helgen. Nordbyhagen tror jeg noe av området het. Veldig fint der! Men syntes det var litt langt unna butikker og offentlig kommunikasjon.. men det er kanskje en tilvenningsprosess? Er født og oppvokst i byen og er vant til å ha alt i kort gangavstand. ;o) Er det mange pendlere til oslo der, eller jobber de fleste rundt i områdene?
jordbærsjokolade Skrevet 13. september 2010 #7 Skrevet 13. september 2010 Jeg flyttet fra Oslo til Jessheim for 6 år siden og flyttet ennå lenger ut på landet etter et par år, nå lengter jeg etter "alt livet" på Jessheim:) Norbytjernet har jo hus på (nesten) alle kanter da, du kan komme ganske nærme sentrum om du vil:) Jeg tror det er mange som pendler ja, også er det jo mange som jobber på Gardermoen + at det er en del jobber i forhold til senteret og alle hotellene rundt omkring
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 13. september 2010 #8 Skrevet 13. september 2010 Jeg syns fladbyseter er mye finere enn skogmo. Men det er fint bortover på nordby men har aldri bodd der selv. Syns ikke barneskolen på skogmo er noe bra. Hadde det ikke vært for flystøyen så hadde jeg nok bodd på Sand. Butikk, barnehage, går buss hver time og har en fin barneskole på Hovin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå