Gå til innhold

Noen med "fri" oppdragelse her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fortell meg hva og hvordan dere gjør...?

Vi har da alle hørt historiene om den trassige jenta i butikken som hylte og skrek over noe hun ikke fikk og mor hiver seg ned på gulvet med henne og hyler...

Eller andre ukontroversielle metoder.

Fortell om spesielle oppdragelsesmetoder, og drid i hvorvidt andre syns d er uforsvarlig eller ikke.. Men fortell også hvorfor dere gjør på det viset. Besvisste tanker rundt det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi praktiserer ikke dette selv, men min svigermor gjorde det med min mann da han var barn.

Ingen grenser, kunne spise det han ville osv... Hun mente og mener fremdeles at det ikke har noen hensikter å ta de kampene, at om de maser etter godteri på butikken så kan de heller få det enn å lage et nummer av det.

Jeg er ikke enig i den formen for "oppdragelse", men det har blitt folk av mannen min. Han er svært godt likt av alle faktisk, og får lett nye venner.

Skrevet

har ikke fri oppdragelse, men får stadig reaksjoner på at jeg ikke vil at folk skal prate "babyspråk" til ungen min, og at jeg synes det er helt greit å kle ham i såkalte jentefarger og at han får bestemme selv hvem han ville klemme og ikke. Ikke akkurat fri oppdragelse i mine øyne det da, har tro på grensesetting, men ikke fordumming av de små

Skrevet

Jeg er ei ung mor som driver total fri barneoppdragelse, untatt en ting, og det er klesstil. Om min sønn på to og et halvt år vil tå eller sitte på bordet å spise kveldsmat og se barnetv er det helt greit. Vil han bade med klær, ok, men da må de av etter en stund også dusjer han etterpå for å bli helt ren,. Min sønn velger pålegg sjæl, det være seg kaviar med brunost på, leverpostei med makrell you bane it,. Han spiser det han vil ha, godterier får han innimellom, og får da velge selv i korga si på butikken. Får han raserianfall, setter jeg meg ned og sitter ned han helt til han er ferdig, evt hyler å bæljer litt jeg med. Vil han ikke sove i senga si selv, sover mamman sammen med han i sprinkelsenga, eller så komme han opp til meg.. Han leker hvor han vil og er egentlig veldig selvstendig selv om han også samtidi er veldig knytta til mamman sin.. Hva definerer dere som fri barneoppdragelse?

Skrevet

Den ungen din ville jeg aldri hjulpet deg med å passe. Tenker ikke dere som driver sånn at disse ungene skal ut blant folk FØR de blir voksne?

Grøss og gru.

Skrevet

For et tullball av et innlegg 20:16, hele innlegget er bare oppspinn

Skrevet

Dere som eventuelt praktiserer manglende grensesetting fordi det lizzåm er så fint og koselig og bra... Vel, dere kan faktisk ta den frie barneoppdragelsen deres og stappe den opp i ræva. (Eventuelt får dere følge opp ved å sende ungene deres på Steinerskolen.)

Hilsen lærer i grunnskolen.

Skrevet

Ble ikke alle enige på 80 tallet av fri oppdragelse er idiotisk?

Tror ikke barna har vondt av egne erfaringer på ting de velger selv for eksempel å bade med klærne på hvis de vil det men

husk; Barn skal SLIPPE å ta unødig mange valg, for dette kan gjøre de usikker og stresset.

Selv har jeg trua på trygge faste rammer så barna hele tiden vet hva de har å forholde seg til og så kan de heller være med på å bestemme en hel haug av ting ettersom det passer.

Skrevet

Jeg vet at mannen min ble oppdratt veldig fritt. Fikk stort sett gjøre akkurat som han ville. Ble aldri bedt om å rydde opp, gjøre lekser, sku av tven etc Han har det gått veldig bra med. Alltid vært best i klassen, har høy utdannelse og god jobb, er empatisk, høflig og sosialt smart. Og ikke minst er han ekstremt ryddig og hjelpsom. Han kommer fra verdens største rotereir så det er igrunn litt festlig. Men han har blitt oppdratt med mye kjærlighet, og fått mye oppmerksomhet, det har vært viktig. Ingen søsken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...