Mamma til 2 søte jenter Skrevet 13. september 2010 #1 Skrevet 13. september 2010 Jeg har vært hos legen pga kraftige blødninger. Fikk stekt anbefalt hormonspiral, men jeg endte til slutt på Cerazette p-piller som jeg har brukt tidligere og som inneholder samme type hormoner som hormonspiral - bare litt større mengder. Jeg har hentet Cerazette på apoteket. Har fått beskjed av svigermor at hun mer enn gjerne betaler for homonspiralen, om jeg velger det. I dag er mensen tilbake og jeg blør - masse. I dag må jeg begynne med Cerazette om jeg velger å begynne. Problemet er at en av bivirkningene som jeg har lagt merke til er småblødninger som kan komme i noen mnd framover. Om 2 uker til skal vi på familieferie på et hotell med badeland og jeg skal selvsagt være mye i basseng, og dette passer svært dårlig med blødninger, når jeg har vondt når jeg går med tamponger, og bind er eneste alternativ for meg. Så hva ville dere gjort - begynt med Cerazette og tatt sjansen på at det går greit ift familieferien?, Eller ville dere ha utsatt starten med Cerazette til neste måned (da er jeg garantert at jeg ikke får blødninger når vi skal på familieferie)? Eller bør jeg ikke starte med Cerazette og heller velge hormonspiral (og sette denne inn etter familieferien)? Jeg klarer ikke å bestemme meg... så håper på litt hjelp!!
PAVEEL Skrevet 13. september 2010 #2 Skrevet 13. september 2010 Vent til etter ferien og sett inn en Hspiral eller kobberspiral. Jeg har sistnevnte og er veeeeldig fornøyd! 0 hormoner:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå