Gå til innhold

Fy faen så møkkforbanna jeg blir!!!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg og samboeren min har ei jævla bikkje det ikke går ann å få normal! vi har vært på utallige kurs, til og med kursledere sier han er en real utfordring!

Så i sta når jeg gikk tur med bikkja møter vi en far med barnevogn, ved siden av vogna gikk det en bitteliten "veskehund". Tror du ikke bikkja mi går amok å skal ta den lille hunden som er 20 ganger mindre enn min hund.

Jeg hadde ikke sjans til å holde igjen, og måtte derfor legge meg på min egen hund for å klare og holde han igjen, og hva tror du kreket gjør?!!?? BITER meg!! Dog ikke gjennom huiden, men jeg er rimelig blå på begge hendene.

 

Så jeg ringer min samboer som er på jobb, og forteller hva som har skjedd. Jeg sier at bikkja skal avlives i morgen, ellers flytter jeg. Og hva sier min samboer?!!? At det mest sannsynlig er min feil, og at jeg overreagerer! Faen ta mannfolk!

 

Jeg tør virkelig ikke ta sjansen på å ha den hunden mer, neste gang kan det jo hende han biter et barn!!

Og jeg mener at så lenge hunden først har bitt noen, så er det ikke håp!

 

Hva ville dere gjort????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hmm.. man avliver ikke hunder bare sånn uten videre.. men skjønner frustrasjonen din. Dere bør nok få hjelp av noen som har peiling. Ev omplassere den..

 

Vi har en liten hund, som har bitt både meg og sambo. Men det har vært vår egen feil fordi vi har "plaget" han.. (misforstå meg rett her, vi er IKKE dyreplagere..hehe)

 

Han er ellers verdens snilleste hund da, som tåler barn og har all verdens tålmodighet med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett om det er din feil eller ikke, man bør ikke ha en hund man ikke har kontroll over. Dere bør omplassere hunden eller ta livet av den alt etter om dere finner det rette hjemmet til hunden.

 

Jeg hadde gitt klar beskjed at jeg flytter og kommer tilbake når hunden er borte, jeg hadde aldri ville hatt ansvaret for en hund som man ikke kan få kontroll på.

 

Det er som oftest en grunnt til at bikkjer blir slik, men hvis dere ikke vet grunnen og flere kursledere ikke klarer håndtere den så ser ikke jeg en annen utvei enn å enten avlive den eller gi den til en som ikke har barn og har mye erfaring med hunder og har tid til å trene den skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"hmm.. man avliver ikke hunder bare sånn uten videre.. "

 

Jeg ville ikke kalt det der "sånn uten videre"!

Hunden er jo ikke normal på en flekk. Hva skulle jeg ha gjort annerledes? Latt han fly på den lille hunden??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor lar du han bestemme det?

 

Og om det er hans hund får han ta vare på den selv og ha den ute.

 

 

Hunder er noen dritt dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden har vært sånn fra dag en, og vi fikk han når han var 6 mnd! så vi aner ikke hva som har skjedd der han kom fra!

 

Omplassere den til hvem? Ingen vil ha en så stor hund på 35 kg som biter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hund, har trent hund i flere år og gått utallige kurs og lært mye om hundens språk. Og en ting vet jeg - hunder blir ikke født slik. Oppdragelse og miljø skaper hunden, akkruat som oss mennesker. Noen hunder/raser trenger annen trening enn andre og mange hunder blir dessverre misforstått. Jeg vet ikke hvor dere bor, hvor mye dere er villig til å jobbe med hunden, men uansett - når innstillingen er slik din er vil det beste for hunden være å komme til et hjem som gir den det den trenger. Og da mener jeg ikke nødvendigvis fysisk mosjon og turer, men mentale utfordringer og bli behandlet som en hund, ikke menneske - det er der mange gjør feil. Hva slags hund er dette? Alder? Har den gått noe som helst kursing, kan samboeren din noe om hund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som du har god oversikt over hunder anon. 19:37, men å påstå at hunder ikke blir født slik syns jeg blir litt feil.

 

Jeg har vokst opp med foreldre som drev kenel, utstilling og avl, dette har jeg selv fortsatt med. Og en ting jeg ihvertfall vet er at hunder kan bli født med "feil". Vi har selv måtte avlive hunder som rett og slett ikke kunne jobbes med, noen var alt for nervøse, noen aggresive og uberegnlige. Dette er noe vi ofte ser tidlig på valpene. Gemytt på hund er viktig, ihvertfall for oss. Nettopp fordi vi også ønsker å sende i fra oss en hund som vi kan føle oss trygge på, ikke akkurat morsomt å sende en hund man syns er litt ustabil til en barnefamilie.

 

Når det gjelder tilfellet til Hi er det vansklig å avgjøre om det er hunden eller eier det er noe galt med. Man må nesten være der og observere hunden selv for å avgjøre det.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man skal aldri omplasere et dyr med slike problemer før dyret er skikkelig behandlet! Jeg ville dødd av skam og hatet med selv hvis jeg hadde satt bort en potensielt farlig hund til en annen person.

 

Dyret virker noe problemorintert ja, men mulig den har mye godt i seg så lenge den blir brukt aktivt til noe. Du gjorde helt rett i å fysisk stoppe hunden fra å angripe den andre hunden, men neste gang, så gjør det "diggy style" ved å ta tak i nakkeskinnet eller kontrolert legge ham på siden mens du legger vekta di mot nakken dens. Det sender signaler til hundens hjerne om at den skal overgi seg siden det er slik en leder i en flokk ville håndtert det.

 

Ellers er jeg enig i at hunder med alvorlige atferdsproblemer har det mye bedre i torva enn i et liv hvor alt han/hun gjør er feil :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke så mye peiling på hund(fordi jeg aldri har hatt det selv), men jeg har hatt psykotisk kanin(dyrlegens diagnose). Den ble avlivet grunnet gjentatt biting og angrep på oss eiere og barna her. Den hadde ikke et godt liv, og ville heller ikke hatt det ved omplassering. Og hvem vil ha en søt, liten kanin som angriper når du nærmer deg den? Og jeg har hatt mange kaniner opp gjennom årene. Har det enda.

 

Så å si at dyr ikke blir født sånn og slik, er jo helt på jordet. Alle levende vesen blir jo født med en personlighet. Også hunder.......og mennesker...... så kommer miljø bare sånn på toppen av dette. Og miljø er viktig, men kan ikke brukes som en unnskyldning. Hva denne hunden har opplevd før, kan ikke bortforklare oppførselen nå. Det gjør ikke bitt og angrep mindre alvorlig. Og det at det er en forholdsvis stor hund, gjør ikke saken noe bedre. Til og med gale, morderiske mennesker blir avlivet i enkelte land.....

 

Jeg tenker Hi gjør rett i å ville avlive hunden, for hunder/dyr med slike problemer har det ikke godt med seg selv heller.

 

Det er sikkert en søt hund utseendemessig, men den skal også fungere i samfunnet sammen med mennesker. Det er tross alt en tamhund, og ikke en vill ulv....

 

Jeg vet andre som har fått omplasseringshunder, og som har måttet avlive dem grunnet uberegnelig oppførsel på tross av trening og alt mulig av behandling for å få en god hund som resultat.... Ikke alltid det går. Jeg har selv sittet som "koseperson" ved avliving av en slik hund.... Eierne klarte ikke det selv, for de var glade i hunden, selv med dens feil. Men de innså at det var en umulig oppgave å få en hund de kunne stole 100% på av en omplasseringshund med dårlig fortid. Og de ville ikke være ansvarlige den dagen noe galt ville skje. For den dagen ville ha kommet med den hunden, selv om hunden ikke enda hadde bitt noen engang. Du bare visste det, og jeg selv hadde noen opplevelser med den hunden, som sa meg at den ikke kunne stoles på. 2 ganger var den klar til virkelig angrep på meg. MEG... som den faktisk smilte til vanligvis(ja, jeg vet forskjell på smil og det å flekke tenner hos hunder).... Hva da med et lite barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når hunden biter er det helt på sin plass å avlive den. Spesielt når den er umulig i utgangspunktet.

Om ei bikkje hadde bitt mitt barn og jeg hadde fått vite at den hadde bitt før så hadde det faen meg blitt månelyst!

 

En i familien fikk hunden bitt ihjel av en hund som kom seg løs fra båndet, og denne hunden hadde en historie med biting bak seg fra før!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har snakket med ei god venninne som har hatt hund i alle år. Hun har ikke barn eller andre dyr akkurat nå så hun ville gjerne ha han, hvertfall for en ukes tid for å se hvordan han er hos henne.

 

Dette er snakk om en blandingshund. Han er blanding mellom schæfer, border collie og sibirsk husky. Han er 15 mnd gammel, og vi har hatt han litt under et år.

Vi har vært på flere kurs, og vi har blitt fulgt opp masse fordi han har hatt store problemer med å lystre.

Da han kom til oss var han seks mnd og enda ikke husren. Jeg jobbet hardt med han i to mnd for å få han ren.

 

Vi er dyreelskere og mishandler på ingen måte noe som helst dyr. Vi har aldri pisket han, slått han, skreket til han eller lignende.

Han får masse mosjon, pluss masse lek utendørs.

Han er veldig lydig når han lukter at jeg har godbit. Da kan han sitte, ligge, bli liggende, gi labb osv... men når han vet at jeg ikke har godbit gjør han disse tingene bare på sine premisser....problemet er at jeg begynner å bli så lei, fordi det aldri blir noe bedring.

 

Jeg er redd for å gå ut med han fordi jeg føler at jeg overhodet ikke har kontroll over han, og det senser nok han også vil jeg gå ut i fra.

Samboeren min mener han har full kontroll når de er ute, men ved flere anledninger har hunden dratt min samboer over ende når han har sett andre hunder.

 

Vi har snakka en del om kastrering, og vi hadde planer om å snakke med vetrinær om det i løpet av uken. Men nå føler jeg at han har gått for langt, og jeg kan ikke godta at han biter meg!

Hadde jeg slått han, klypet han, pisket han eller lignende kan jeg jo skjønne at han vil bite for å forsvare seg, men greia er jo at jeg aldri har behandlet han sånn.

 

Jeg er jo kjempeglad i hunden og avlivning er jo ikke noe jeg ønsker. Men frykten for at han skal bite noen andre er nå så stor at dersom venninna mi ikke får has på han blir nok det løsningen.....dessverre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville aldri omplassert en slik hund. Det er jo bare å skyve problemet over på noen andre... (selv erfarne hundemennesker) Kan ALDRI stole på en slik hund!

Det er ikke verdt det!

Avliv den!!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 19.37: Jeg må bare si at dere har rett, noen hunder blir født med dårlig personlighet, men vledig, veldig ofte er det jo eier sin skyld også. Uerfarne eiere. Når denne hunden er av den blandingen den er og i tillegg har blitt omplassert allerede en gang, synes jeg faktisk det er på sin plass å snakke i hundens favør. Men ja, det må observeres. Men dog, når man stiller et spm på et forum, vil jeg svare i hundens favør og jeg henstilte tydelig til å få hjelp og lære mer om språket dens. Det er mye man kan få gjort noe med når man kan lese hunden. Det er min oppfatning og det står jeg ved og jeg vet det funker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med munnkurv på hunden mens dere går tur pluss slikt bånd som går over snuten på den?? På den måten klarer den ikke bite noen som helst og den klarer heller ikke dra så voldsomt fordi den har ikke store kreftene i snuten sin!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg ble litt lettet av å lese at det faktisk finnes hundeeiere med såpass selvinnsikt at de kan innrømme at de ikke har kontroll på hunden sin og ikke ønsker det ansvaret det innebærer. For hva om den skader et barn? Jeg har ingen erfaring med hunder, jeg er egentlig veldig redd dem og spesielt de av litt størrelse. Så jeg skal ikke uttale meg om hundens mentalitet. Men venninna driver en knallbra hundeskole, så hvis du bor i nærheten av Asker eller Bærum så kan jeg med glede sette deg i kontakt med henne. Hun har selv 2 schæfere, og de er så rolige at barna mine kan bruke dem som hest, de kan sitte på ryggen deres, og du ser at hundene koser seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville aldri lat barna mine sittet på mine to hunder(schæfere)selvom jeg vet at de er meget stødige. Det er slike situasjoner som gjør at barn blir bitt. Tror heller ikke at de to hundene koser seg med to unger på ryggen.

problemhunder utvikler problem over tid og det tar lang tid å bli kvitt problemene (om du blir kvitt de) Fleste eiere gidder ikke å gjøre en innsats og da er det rett til dyrlegen (enkel løsning) Og det er av og til det beste for hundene....

I og med din er 15 mndr vil jeg tro at den andre puberteten setter inn nå. Ta det litt i betraktning. Husky har jo også høye drifter. Uansett den beste til å vurdere hunden er faktisk deg som eier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunder blir sånn fordi eierne ikke starter oppdragelsen med en gang de får dem. Det er for seint når hunden er 5-6 mnd gammel. Da har dere allerede lagt grunnlaget.

 

Beklager å måtte si det, men alle hunder jeg har sett som oppfører seg så mongo er bortskjemte og har dårlige eiere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld feil formulering, gikk litt fort her. Mente selvføligelig at det er de forige eierne som har skylden, antakelig fordi de har skjemt den bort og ikke startet oppdragelsen med en gang.

 

18:13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

Det høres litt ut som om hunden er lederen her. Han biter deg, men ikke til blods så virker det som om han vil sette deg på plass for du hindrer han i oppnå noe han er skikkelig fokusert på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...