Gå til innhold

Hvordan gikk det på ord UL?


mastermind

Anbefalte innlegg

Regner med mange har vært nå, eller snart skal.

 

Her gikk det kjempefint. Grudde meg skikkelig etter at mange jeg kjenner har fått dårlige nyheter på UL.

 

Fikk termin 3 februar, 2 dager før menstermin. Fikk mange bilder, men ingen i profil, og hver gang jordmor gikk over til 3d ville den ikke snu seg så vi fikk sett ansiktet. Lå med armen over ansiktet og ellers godt inntil veggen. Så ut til å være skikkelig kosebarn :)

 

Morkaken foran, men lå såpass høøyt at den ikke skaper problemer ved fødsel. Føttene(fotsålen!) var forresten 3,2 cm lange!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så flott at alt var bra :)

Fikk du vite kjønn? Eller kanskje du ikke ville?

Gleder meg som en unge til jeg skal selv på UL - tirsdag om en uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at alt var bra! :-)

 

Jeg har også hvert på UL, min 4 UL dette svangerskapet. Var en stund siden sist, så var veldig gøy å se lillegutten nå. :)

Alt stod bra til. Fikk se i 3d også. Lillebaby vinket til storesøsteren sin, og bevegde flott på de små fingrene sine. Gned seg i øynene gjorde han også. *skjønningen*

Kunne også se at urinblæren var full av urin, og nyrene virket. Fikk også se at han hadde begynt å øve seg på å puste.

Ble satt fram fra 8 februar til 5 februar. Ikke så mye, men i riktig rettning. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at alt gikk bra mastermind!! Vi hadde jo termin på samme dag, og var like bekymret over ditt og datt, men så har det gått så bra for både deg og meg!! :-)

 

Jeg ble flyttet fram over 1 uke, så ny termin er 28. jan. Vi fikk kjempefine bilder, også i profil, og så tydelig ansiktet til babyen, som viste seg å være gutt, og ikke jente som vi var såå sikre på :-) Alt ble så virkelig plutselig, og nå klarer jeg ikke slutte å smile for jeg er så lykkelig over den lille som vokser og spreller i magen min :-) (ja, det er første gang for meg) :-) Hehe.

 

Lykke til videre!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært på ord Ul, og alt står bra til. Det er utrolig å se det lille hjertet slå, med tanke på at det er på størrelse med en halv lillefingernegl! Vi ble flyttet tilbake 2 dager, så ny termin er 13.februar. Jeg har hatt på følelsen av at det er en gutt, men det ser ut som det er en liten jente :) Mannen min sa: det er det jeg har hatt på følelsen og mamma har sagt det samme.

 

Får et mye nærmere forhold til den lille nå, gleder meg til å kjenne liv !

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi var på ordinær UL den 8 september, men da den lille gjemte seg godt der nede var vi tilbake den 15 for å få nøyaktige hodemål :)

Alt står bra til, og det er en liten gutt der inne <3

Storebror er superfornøyd og har dekorert kjøleskapet med to sett strimler med bilder, vi gleder oss masse!

Fikk samme termin som utifra siste mens, som er 12 februar :) Starter uke 20 i dag, med masse liv der inne er det en spennende tid i møte, og pappa gleder seg til å kunne kjenne liv han også (noe han hadde fått hadde han vært litt mer tålmodig, for jeg har kjent liv også fra utsiden nå) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt gikk kjempebra her :) Termin ble akkurat det samme som etter tidlig UL - 10. februar, to og en halv uke etter menstermin! Ser ut som eggløsningen spilte oss et puss i april/mai.

 

Fikk også mange bilder, noen i profil og, samt bilder av hele babyen og litt annet. Så også veldig ut som jeg og mannen hadde rett angående babyens kjønn. Det blir nok blått her!

 

God helg jenter og kos dere med magene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt gikk strålende. Babyen var frisk og fin. Var bombesikker på at vi skulle få en gutt til, men det lå jaggu en liten jente i magen. Lå lettere sjokkskadet på benken der en stund ja, hehe. Så vi måtte ut å kjøpe litt jenteklær når vi var ferdig. :)

Terminen ble flyttet to dager frem, fra 6. feb til 4. feb. Så jeg er fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på ul 15 september :)

Alt så flott ut med den lille, skulle da vært 18+4 men ble satt 5 dager tilbake :/ så fikk ny termin 20 februar :)

Men viktigste er at alt så bra ut, babyen ligger mest på høyre side og fikk derfro litt problemer med å få tatt skikkelige mål, men etter litt makking gikk det :) Var problematisk å finne kjønnet, jordmora sa hun trodde kanskje det var ei jente.. men VELDIG usikker ! Så jeg sier fremdeles at jeg ikke vet kjønnet, får se på 3D om de ser det der isåfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på ul 16 september på ahus:)

Alt så normalt ut, termin ble flyttet fra 2 til 7 feb. Vi fikk 4 utrolig fine bilder i profil. Fikk sjokk da jordmor sa det var en liten gutt inni der. Jeg ble skikkelig paff for var såååå sikker på at det var ei lita jente inni der.. og det var alle andre også. Kan si magefølelsen tok veldig feil!!

Men utrolig koselig med en liten prins. Han var veldig aktiv inni der med armer og ben, veldig fasinerende å se på..

 

Samboer ble veldig fornøyd og kan finne frem bilbanen sin fra han var liten:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på Rikshospitalet på ul 7 september, alt var helt fint heldigvis.

 

Fantastisk å se den lille ligge og boltre seg. Morkaken ligger mot magen, og det forklarer hvorfor jeg kjenner mindre liv denne gang.

 

Fikk noen veldig fine profilbilder som jeg må titte på stadig vekk:) Termin ble satt tilbake et par dager, til 4 februar.

 

Og i magen min ligger det en jente, stas! Har en herlig, liten gutt fra før. Veldig kjekt med en av hver :)

 

Lykke til dere som skal!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på UL den 15. sept, og det var godt å se at alt stod bra til med den lille. JM var enig med meg i at jeg bare var 16+5 på vei, så fått ny time den 5 okt. for å sjekke hjertet litt bedre. Det var ennå litt lite. Bare hyggelig å få titte litt mer på den lille:-) Ser ut til a det blir en liten prins, men lå litt kronglete til og med navlestrengen godt mellom bena, så får det vel helt bekreftet neste gang:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på Ul den 10 sept. var så utrolig nervøs og spent, man går jo og gleder seg så veldig til det!:)

 

I magen lå det en frisk og fin liten gutt, lang og tynn sa hun:)

Har en gutt fra før og han syntes dette var kjempestas:)))

Trodde jeg hadde termin 10 feb men ble flyttet frem til 7 Feb, som noen skrev over, i riktig retning:)))

 

Kjenner dere masse liv? Her beveger han seg så rart, hehe.. nesten som han trykker både på tarmene også kjennes det ut som han er på vei ut:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg var på ul 7 sept, da lå ungen så langt nede så skal tilbake igjen på onsdag for å få riktig termin. utifra mens så har jeg termin 1 feb! de kunne se at det var ei jente:-) har vært på en UL i mellomtiden siden jeg er med i forskning om bekken og der bekreftet de igjen at det er jente, men trodde jeg lå ca en uke tilbake. så jeg tipper termin kanskje blir 7-10 feb. blir spennende å se på onsdag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på ordinær UL i dag på riksen.

Alt var bra med den lille, fikk se bebisen sprelle.

Ble satt tilbake 5 dager, så termin ble flyttet fra 15. til 20. februar.

 

Måtte hoppe litt opp og ned fordi bebisen satt godt plantet på rumpa, men da det ble litt bevegelse kunne legen se at vi venter ei lita jente :)

Jeg ble overrasket for hadde sterk magefølelse på gutt, men dette beviser vel igjen at det faktisk er 50% uansett følelse :)

 

Super lykkelig over at alt er iorden :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på UL på mandag, som skulle være 19+4 ifølge menstermin.

 

Alt så bra ut med det de kan sjekke av organer, og vi ble flyttet fram en liten uke (det ble vi også på tidlig UL), så vi er nå i uke 20+6. Ikke så rart ettersom det var første syklus etter p-pilleslutt. Plutselig var vi over halvveis :)

 

Det var ei lita jente inni der, akkurat som jeg trodde, og hun gjorde mange kunster; gapte, knyttet hendene, pilte seg i ansiktet og sutta på tommelen. Jordmor sa det var vanligere at de gjorde mye rart når UL ble gjort litt seinere (så det er ingen grunn til å stresse med å få den så tidlig som mulig)

 

Fikk mange fine bilder med hjem, og jeg ser på dem stadig vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt sto bra til med den lille, spesielt å høre hjertelyden for første gang, ble lettere rørt ett par ganger :) Ellers ble terminen flyttet tilbake 5 dager, så ny termin 23. februar.

 

Bebisen var av den sjenerte sorten, lå med hode ned og rumpa ut og nektet plent å flytte på seg slik at vi kunne få vite om det er jente eller gutt. Så nå blir det nok en UL til om ikke så altfor lenge, veldig nysgjerrig på å få vite hva vi skal ha merker jeg, selv om det ikke spiller noen rolle om det faktisk er jente eller gutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ultralyd 14.sept og fikk samme termin som menstermin 4. februar. Tydelige bilder og jordmor tok seg tid til å vise alle kroppsdeler, fascinerende. Hun viste oss også bilde nedenfra og jeg så tydelig før hun sa det at det er en gutt! Spesielt artig siden jenta vår på to år ønska seg guttebaby. Vi gleder oss veldig til å få en sønn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ble det ul den 7. september, nøyaktig 4 mnd etter at den lille gutten vår ble laget he he he! Alt stod bra til og det er en livlig krabat der inne. Skal til ny ul både i oktober og desember!!!!

 

Jeg hadde selv beregnet termin til 2. februar men ble satt til 31. januar så jeg må vel flytte litt på meg. Har bare hatt problemer med innlogging kjempelenge, men nå er det i orden.

 

Ønske alle februarmager lykke til, jeg satser på en gang i januar! Kjenner mye liv og samboeren er så kry over å få en sønn!!! Blir stas dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi også vært på ul. Alt så kjempe fint ut. Var så deilig å se babyen. Hun trodde det var ei jente men ikke helt sikker, så vi skal ta en ny ul om en stund. Vi ble flyttet fra 25 feb til 4 mars. (har ikke lyst å måtte bytte klubb....snufs)

 

Kanskje vi sees når barna er født om den kommer før.......så sees vi på klubbsidene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på ul den 27. Vi ble flyttet fra 6.03 til 24.feb, så var plutelig lengre på vei ( jeg som trodde vi skulle på mars baby).. Godt å se lille prinsen sitte på blæra mi der inne, tårene rant mens jeg hold samboeren hardt i hånda;o)

Men morkaka var forand og litt lang ned, så skal på ul-kontroll i uke 32.. Litt usikker på hva skjer om det ikke er blitt forandringer, men får høre men jordmor på neste kontroll!!!

 

Gleders oss til lillebror kommer<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare si at morkaka som regel fløtte sæ oppover når magen veks og da e alt som det ska. Vesst den ikkje fløtte sæ, kan den stenge førr fødsel og da vurdere dem keisersnitt. Hadde det samme me jenta mi, og vi va tellbake på UL i uke 32. Men da va den flytta sæ opp me magen, så ingen problem me nåkka der =) Skjer vesst i de fleste tilfella, lykke tell! Og gratulere me guttebaby!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vesst ikkje skreve her inne sjøl om korsn det gikk på UL - alt bra, og vi får jente nr 2, stor stas, -godt me gjenbruk av klær ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordinær UL var på en måte en lettelse, samtidig som jeg ble litt "skuffet"....Jeg er førstegangs og har spurt alle jeg kjenner som har fått barn om hvordan dette foregår og hadde bygget meg opp visse forventninger til dette. Alle sa at det kommer til å bli så koselig og du får masse bilder. Var 19+4 da vi var på UL.

 

Det var selvfølgelig forsinkelse på sykehuset, men vi ventet heldigvis bare i 45 minutter før vi kom inn. Hun som skulle holde undersøkelsen var sikkert rimelig lei etter å gjennomført ørten UL den dagen, oppfattet henne som veldig effektiv på en litt "brysk" måte. Et av rutinespørsmåla var om tidl. graviditeter, vi sa til henne at dette er vår første og hun kunne ikke unngå å få med seg at vi var glade og spente.

 

Etter formalitetene lå jeg på benken og Ul var i gang. Vår lille baby hadde dessverre lagt seg slik til at vi ikke fikk sett noe særlig annet enn morkake og deler av baby. Hun som holdt UL fikk tatt alle nødvendige mål og hun sa at alt så bra ut/var normalt, men at hun ikke kunne garantere noe.

 

Kjønn var ikke mulig å se, hun sa hun kunne gjette, men det kan vi også. På bakgrunn av målene hun tok ble UL-termin satt til 22. februar (termin satt av lege er 27. februar). Hun som tok UL sa at det ikke var noen vits i å skrive ut bilder fordi det var så lite synlig av baby. Veldig artig å se det lille vi så. Her jeg bor betaler vi 25,- i materialomkostninger ved UL, men jeg hadde gladelig betalt mer til sykehuset om jeg kunne fått med bilder av barnet vårt. Jeg vet at det ikke er hun som gjennomførte UL sin skyld at vår baby ville gjemme seg, men jeg synes UL på sykehuset var noe dritt/oppskrytt. For dem er det ren rutine med faste prosedyrer, men for oss er dette stort. Veldig glad for at mannen min var med meg, han skal definitivt være med på neste UL også (kjenner at jeg er litt hormonell om dagen, trenger støtten hans).

 

Gikk fra UL - glad fordi alt så bra ut, men litt "skuffet" fordi kommentaren om at hun ikke kan garantere noe ligger og ulmer i bakhodet, litt fordi jeg ikke fikk et eneste bilde av vår førstefødte og litt fordi UL slik alle de andre opplever det ikke svarte til forventningene mine.

 

Har bestemt meg for å bestille UL hos en privatpraktiserende i byen jeg bor i og få bestilt UL i 3D utenbys. Jeg ser at det er mye som kan skje i løpet av et svangerskap og at ingenting må bli tatt for gitt, men jeg vil gjerne ha en positiv opplevelse av UL og noen bilder av vårt lille mirakel. Kjenner masse liv om dagen, det er fantastisk! Jeg er sikkert kravstor og har mye snåle forventninger, men jeg er gravid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei marsipan:)

 

Nei du er ikke kravstor... Jeg synes dere var veldig uheldige:( Dere skulle nesten fått en ny time til ul... Hvilket sykehus var dere på??

Jeg skal også på 3d selvom min første ul var veldig bra.. Men jeg vil se jr flere ganger, det er jo så fasinerende.

 

Lykke til og håper dere får en bedre opplevelse på neste Ul :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...