Anonym bruker Skrevet 13. september 2010 #1 Skrevet 13. september 2010 hvilke jobber har dere? jeg er veldig plaget av angst og gruer meg hele tiden for å reise på jobb. jobber på sfo og har pause fra barna midt på dagen, men sliter fryktelig. Går med klump i magen og gråten i øynene hele tiden, og veit ikke hva jeg skal gjøre nå. Er sykemeldt for jeg klarer ikke sovne om kvelden, bare gråter og gråter : ( har vært fryktelig uheldig i arb. livet og sliter med å finne meg til rette... tenker kanskje jeg må prøve å finne meg en liten arb.plass som ikke krever så mye sosial omgang med så mange hver dag.. jeg vet man skal møte angsten, men ser ikke ut som det hjelper på meg desverre, blir bare verre og verre : (
Anonym bruker Skrevet 13. september 2010 #2 Skrevet 13. september 2010 Jeg har hatt panikkangst, så det er vel ikke helt det samme. Jeg hadde et anfall tidlig i vår, og før det var det mange år siden siste skikkelige anfall. Men jeg har blitt isolert fra samfunnet av andre årsaker de siste årene, og vil nok aldri fungere i en jobb med mye direkte kunde-/brukerkontakt. Så jeg har laget min egen arbeidsplass, jeg Slipper å møte mennesker hver dag. Egentlig møter jeg kunden en gang, og så gjør jeg jobben fast fremover uten mer ansikt til ansiktkontakt med kunden:) Bare telefon, SMS eller notatlapper som kontakt etter første møtet. Dette passer meg helt utmerket, siden dagsformen min er så varierende og siden jeg ikke takler å ha mennesker å forholde meg til hver dag og hele tiden Og jeg kan fint gjøre jobben min, selv med en fryktelig dårlig dag. For det er bare jeg som er der. Det er nemlig ikke fysisk jeg har en dårlig dag da, men psykisk Jobben gjør også at jeg er fysisk aktiv mens jeg jobber, noe som hjelper meg å holde fokus og som også er bra for psyken generelt Det er krevende å ha egen bedrift, hvertfall i starten før en er skikkelig inne i tingene som har med papirarbeide å gjøre. Men for meg ville det vært 1000 ganger mer krevende mentalt å skulle ha en jobb hvor en er tvunget til å være blid og glad i møte med kunde/bruker hver dag, og å ha en sjef som skulle fortelle meg hva jeg skal gjøre og når det skal gjøres. Og jeg bestemmer min egen lønn, selvfølgelig innen rimelighetens grenser, men jeg hadde ikke hatt så god lønn i en annen jobb Det jeg vil si deg, er at du bør tenke litt utenfor boksen, og finne ut hva DU klarer å leve med i lengden. Ingen som sier at du må være der du er for alltid. La tankene få tid til å modnes om du får en ide som er gjennomførbar, bruk tiden fremover til å tenke ut hva du vil trives med lenge Det jeg jobber med er egentlig ingen drømmejobb sånn faglig sett, men det gir meg så mye ellers av ting jeg trenger. Som at jeg er egen sjef, lite kundekontakt og det gir meg inntekten jeg trenger Så jeg har heller tenkt utenfor faget, og ikke satt faget mitt som hovedsaken når jeg formet ideen min og tok valget:) Og jeg har planer for fremtiden som innebærer å få inn et helt annet fagfelt innen min bedrift, noe som er i mine tanker siden det var noe jeg trengte, og en bedrift ga meg. Da får jeg virkelig bruke min livserfaring og får et fagfelt inn som jeg virkelig brenner for Ikke se så svart på det Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå