Gå til innhold

Kan man spise dette....???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 7 uker på vei og har selvfølgelig lyst på all mat jeg IKKE kan spise. Spekemat kan jeg ikke spise, ei heller salami (?), men hva med Trønderfår??? Kjenner lukta av det selvom det ikke er i nærheten engang...

Og fetaost... Yammi, vil ha!!!

Hjeeeelp :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Salami og Trønderfår går under spekemat. Noen sier de to tingene, og særlig salami, er greit å spise, så du får avgjøre selv hva du vil. Om man fryser det 3 døgn først vil evt toksoplasmose være drept, mens listeria overlever frysing. Imidlertid er det dårlige levevilkår for listeria i spekemat(salt og tørt), så sjansen er ikke så stor, MEN man kan aldri vite.

Fetaost, har vært omdiskutert i det siste. For to år siden når jeg gikk gravid første gang var det ok med den fetaosten som var av pasteurisert melk, f eks Arla sin. Denne er altså også omdiskutert nå. Jeg spiser den når den er nær produksjonsdato, og lenge igjen til holdbarhetsdato er ute.

Skrevet

Jeg spurte jordmor spesifikk om salami og fikk beskjed om at det var helt fint - heldigvis!

Skrevet

Det er langt fra alle jordmødre som har ekspertisen man trenger for å uttale seg om det.

Men stoler du heller på henne enn de som kan dette er det jo selvfølgelig opp til deg.

Det er ditt barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...