Jojo x3 Skrevet 13. september 2010 #1 Skrevet 13. september 2010 Har lenge sagt at jeg ikke skal ha tørketrommel, det koster både å kjøpe+strøm når den er i bruk. Men nå er jeg lei av klesstativ og klær som henger til tørk. Er det verdt å investere i syns du? Bruker du den mye/lite?
Lene~mor til tre Skrevet 13. september 2010 #2 Skrevet 13. september 2010 Jeg skal ALDRI ha tørketrommel, ene grunnen er strøm og den andre grunnen er at klærne blir fortere ødelagt/slitte og at klærne krymper. Vi arver klær fra en som har tørketrommel å man ser forskjell på de klærne og de jeg har etter barna som ikke er tørket i trommel.
It's all about me Skrevet 13. september 2010 #3 Skrevet 13. september 2010 Har tørketrommel og kunne ikke klart meg uten. Nesten alt går i den og har enda til gode å oppleve at noe krymper eller blir slitt pga den. Men det er sikkert forskjell fra type til type, vi har Electrolux.
Jojo x3 Skrevet 14. september 2010 Forfatter #4 Skrevet 14. september 2010 Takk for to ulike synspunkt! Jeg kjenner at jeg nok heller litt mot å kjøpe. Men det er nok sikkert forskjell på merkene som du sier frokostquiz så bør nok sjekke opp i det.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2010 #5 Skrevet 14. september 2010 Jeg har levd mange år uten og har hatt tørketrommel i 3 år. ALDRI om jeg kvitter meg med den for å si det sånn. Den er FANTASTISK! Håndklærne blir mye og hærlige. Jeg putter aldri vanlige klær inni da, de henger jeg opp (bukse, t-shirt, gensere, utetøy, ulltøy osv) men undertøy, håndkler og ellers det som vaskes på 60 grader eller mer. Dynetrekk henger jeg ut når det er fint vær ellers tørketrommelen. Kunne ikke vært foruten og tenker tilbake på alle strømpene som måtte henges på snora og itillegg ble stive og fæle. Vi kan ikke bruke skyllemiddel lengre på grunn av allergi så de blir ekstra stive.
tine0810 Skrevet 16. september 2010 #6 Skrevet 16. september 2010 Hadde aldri klart meg uten min Miele:-) Brukes omtrent hver dag. Men jeg bruker den kun til håndklær/kluter og sengetøy. Kun en sjelden gang til annet tøy hvis det er noe som haster!
Heanne Skrevet 16. september 2010 #7 Skrevet 16. september 2010 Min tørke trommel går så å si likt med vaskemaskin. Har ikke collage gensere ull og bher inni, ellers går nesten alt annet der. Jeg hadde ikke tørketrommel det første året med barn, men merket det ikke på strømregninga da jeg fikk tak i det . Og så må du tenke på at alt det vannet som tørkemaskinen tar av ,går ut i rommet og krever ekstra oppvarming for å fordampe det bort. Der jeg bodde før kunne jeg ikke tørke klær på stativ, fordi da ble det dogg på glassrutene med en gang. pluss alt støvet som blir av klærne går ut i rommet/huset og krever mer.
Jojo x3 Skrevet 16. september 2010 Forfatter #8 Skrevet 16. september 2010 Takk for alle svar! Jeg er nå overbevist om at jeg må ha tørketrommel:) Er så lei av sengtøy, håndklær og klær som henger rundt og bruker lang tid på å tørke!
Anonym bruker Skrevet 16. september 2010 #9 Skrevet 16. september 2010 Vi har tørketrommel, men bruker den kun til håndklær, sengetøy og om det er ting som haster med å få tørt en sjelden gang.. Tørketrommel bruker ganske mye strøm, så prøver å begrense bruken litt..
meg & to små vampyrer Skrevet 23. september 2010 #10 Skrevet 23. september 2010 Vi har pga dårlig tørkeplass og det stedet vi har plass er en kjeller uten mye luftemuligheter,.... Vi bruker den mest på håndklær, sengetøy og underbukser. Og resten henger vi opp og så har vi luftavfukter på, det er vanvittig effektivt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå