Anonym bruker Skrevet 13. september 2010 #1 Skrevet 13. september 2010 http://www.famlab.no/bonusforeldre.asp Er bare redd for at Jesper Juul ser litt svart/hvitt på dette og at foredraget vil gå mye ut på å kritisere oss som "sutrer" for at vi har stilt oss selv i denne situasjonen....
Anonym bruker Skrevet 14. september 2010 #2 Skrevet 14. september 2010 Ja, dette blir spennende. Har veldig blandete erfaringer med møte med pedagoger og andre proffesjonelle som jobber med barn. Både når det gjelder barn/mor og stemor/stebarn situasjonen. Er utrolig godt og forfriskende når man føler at de møter deg på ditt nivå med respekt og bruker kompetansen sin til å gi deg gode råd og nye perspektiv. Håper han gir gode råd og ikke legger stein til byrden.
Anonym bruker Skrevet 15. september 2010 #3 Skrevet 15. september 2010 Synes det er det samme hver gang jeg. Uansett hvor mye jeg hører på pedagoger og fagfolk, forsvinner ikke de vanskelige følelsene av den grunn.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2010 #4 Skrevet 16. september 2010 Nei, han kommer til å si at du må bygge opp forholdet til bonusbarnet som første punkt, og at å suse inn og begynne med oppdragende kritikk er IKKE måten å gjøre det på. Han kommer til å si at dersom du er i en dårlig relasjon med et barn er det DU som den voksne som kan endre det, og at det kan du bare ved å velge din kommunikasjon og din tilnærming til barnet fra et positivt register. Utover det bruker han ikke mye tid på å se bakover, tror jeg. Det har vel ingen særlig hensikt...? Og han bruker heller ikke tid på supernanny-triks og annen bikkjepsykologi som skal brukes for å få unger til å danse etter din pipe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå