Anonym bruker Skrevet 13. september 2010 #1 Skrevet 13. september 2010 Jeg har vært sykemeldt i flere måneder og har i det siste begynte å jobbe litt tilrettelagt igjen. Nå virker det som at min arbeidsgiver er utålmodig på at jeg skal vende tilbake i full jobb, noe jeg er skeptisk til, da årsaken til sykemeldingen ikke er utredet enda, og jeg er ikke bedre. Min leder nærmest "lett truet" meg med at det kanskje ikke var mer jobb til meg etter denne måneden og at hun ville ta kontakt med min fastlege for å diskutere min sak. Synes selv at dette er å gå over streken, men ønsker jo å være på denne arbeidsplassen. Hva bør jeg gjøre?
Anonym bruker Skrevet 13. september 2010 #2 Skrevet 13. september 2010 Legen din kan ikke uttale seg til henne pga taushetsplikten.
Anonym bruker Skrevet 13. september 2010 #3 Skrevet 13. september 2010 Arbeidsgiver, arbeidstager og eventuelt lege kan ha et samarbeidsmøte for å tilrettelegge arbeidsplassen best mulig. Men tilstede skal du som arbeidstager også være. Verneombud kan også være tilstede hvis ønskelig.
Anonym bruker Skrevet 13. september 2010 #4 Skrevet 13. september 2010 Ja det er jo det jeg mener. At min leder ikke kan snakke med legen uten min tillatelse og legen kan uansett ikke bryte taushetsplikten. Har ingenting å skjule, men liker ikke å bli satt "utenfor" når det gjelder mitt liv. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå