Anonym bruker Skrevet 13. september 2010 #1 Skrevet 13. september 2010 Hvorfor er det slik at gutter kan gå i skikkelig gutte-tøy mens jenter likssom ikke kan gå i jente-tøy uten at man må forsvare seg? Guttene kan gå i så guttete tøy de bre vil. Jo tøffere jo bedre.... Men hvis man kler opp jenter i rosa tøy, kjoler ol så doller man liksom for mye... En jeg kjenner kunne ikke ha på gutten oransje sokker fordi det var for jentete!!!! Jeg blir gal!!!
Anonym bruker Skrevet 13. september 2010 #2 Skrevet 13. september 2010 hvem er "alle" disse som mener dette? slutt å overrager og drit i hva alle andre mener?har du så dårlig selvtillit?
Anonym bruker Skrevet 13. september 2010 #3 Skrevet 13. september 2010 Dårlig dag? Ingen grunn til å være bitchy for det... Jeg tar på jenta mi akkurat det som passer meg, men jeg blir så forbannet når alle skal kommentere at jeg har tatt på henne jentete-tøy osv osv.... HI
Anonym bruker Skrevet 13. september 2010 #4 Skrevet 13. september 2010 Kjoler og veldig mye annet jentetøy er jo dønn upraktisk.
Anonym bruker Skrevet 13. september 2010 #5 Skrevet 13. september 2010 Kjenner meg ikke igjen i problemstillingen. Jeg har aldri fått lignende kommentarer. Håper du kler jenta di slik du vil. Ha en nydelig dag, HI
Anonym bruker Skrevet 13. september 2010 #6 Skrevet 13. september 2010 Takk for det:-) Det hjalp å skrive det ned:-) Jeg kler henne akkurat slik jeg vil. Jeg bruker lite kjoler nettopp fordi det er upraktisk, men er bare litt lei av å høre at hun går mye i rosa.. Det skal også sies at jeg kjøper nesten ikke tøy selv fordi bestemor/mormor/tante osv kjøper litt her og der hele tiden. De kjøper alltid rosa og er de samme som kommenterer... :-) HI
Anonym bruker Skrevet 13. september 2010 #7 Skrevet 13. september 2010 lurer fortsatt på hvem disse "alle" er?
Anonym bruker Skrevet 13. september 2010 #8 Skrevet 13. september 2010 lurer fortsatt på hvem disse "alle" er?
Anonym bruker Skrevet 13. september 2010 #9 Skrevet 13. september 2010 Folk rundt meg... hvem skulle det ellers være? hehe jeg kan ikke snakke på vegne av "alle":-) HI
Anonym bruker Skrevet 13. september 2010 #10 Skrevet 13. september 2010 Noen jenter er veldig jentete i seg selv. Mi jente er ikke det... Hun ville være drage i karneval, mens alle andre jenter var kledd som prinsesser..... Har så klart kledd henne i kjoler ved anledninger som f eks jul og 17. mai. Men ikke til hverdags. Hun vil bevege seg fritt, og da er joggebukser, velourbukser og tights best Gutten min prøvde jeg å finne noe med friskere farger til, som grønn og orange(t-shirts og sånt), for den gang han var liten, så var det så kjedelige farger på guttetøyet. Grått, mørkeblått og sort stort sett. Da gikk jeg og så bort på jenteavdelingen, og ønsket av og til at jeg hadde en jente for der var det MYE farger. Her blir plagg valgt utfra praktiske årsaker, men det gjør da ingenting om plaggene er fine/kule i tillegg
Anonym bruker Skrevet 13. september 2010 #11 Skrevet 13. september 2010 Nå har jeg bare gutter, men det ser så veldig upraktisk ut med kjoler og hårspenner som henger å dingler etter 5 min med lek. Men ellers kan de kle seg så rosa de bare vil uten at jeg reagerer. Hvis jeg får jente noen gang, kommer hun nok til å få litt rosa klær ja! Men oransje er ikke jentete!!! Ikke si det til eldste gutten min, da vil ikke han gå med de oransje star wars sokkene sine mer;)
Anonym bruker Skrevet 14. september 2010 #12 Skrevet 14. september 2010 Hehe. Og star wars sokker som er så kult:-) Det er godt å høre at det ikke er en allmenn holdning:-) I dag har snuppa på en rosa body-kjole som hun forøvrig fikk av bestemora. Regner med å få kommetaren når hun kommer for å hente henne: neimen har du på deg rosa kjole i dag. Stakkars deg... Det er nok ikke lett å leke med den nei... Det skal ikke være lett..:-)
Anonym bruker Skrevet 14. september 2010 #14 Skrevet 14. september 2010 Ja, skjønner hva du mener.. Til og med mamma holder litt på sånn, hun har alltid kjøpt ganske guttete tøy til eldstemann, blått, striper osv, fin stil mye av det, men dog absolutt guttete!! Og nå, med lillesøster, så er hun så "forundret" over at vi trenger noe som helst nytt, hun kan jo bare arve. OG JA, selvsagt skal hun det, alt av blått og brunt, for all del, men jeg syns likevel det er gøy å supplere med LITT lilla, til og med rosa el.l, nettopp fordi hun kommer til å arve endel guttetøy. Tror nok ikke min mor hadde syntes det hadde vært like naturlig hvis det var omvendt, at jenta var eldst, og lillebror skulle arve massse rosa og lilla..
Anonym bruker Skrevet 14. september 2010 #15 Skrevet 14. september 2010 Ja, skjønner hva du mener.. Til og med mamma holder litt på sånn, hun har alltid kjøpt ganske guttete tøy til eldstemann, blått, striper osv, fin stil mye av det, men dog absolutt guttete!! Og nå, med lillesøster, så er hun så "forundret" over at vi trenger noe som helst nytt, hun kan jo bare arve. OG JA, selvsagt skal hun det, alt av blått og brunt, for all del, men jeg syns likevel det er gøy å supplere med LITT lilla, til og med rosa el.l, nettopp fordi hun kommer til å arve endel guttetøy. Tror nok ikke min mor hadde syntes det hadde vært like naturlig hvis det var omvendt, at jenta var eldst, og lillebror skulle arve massse rosa og lilla..
Anonym bruker Skrevet 14. september 2010 #16 Skrevet 14. september 2010 hehe. Nei da hadde det nok blitt en annen tone:-) Jeg ser jo det selv at hvis det blir en gutt neste gang så har jeg ikke spesielt mye tøy han kan bruke. Svigerinna mi kommer til stadighet meg gutte-tøy fra hennes eldste gutt som jenta mi kan bruke. men om hun vil ha noe tøy fra meg som hennes minste kan bruke... nei det går jo ikke ann:-) Det er hun samme som mener at gutter ikke kan bruke oransj:-) HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå