2prinsesser11og08 Skrevet 13. september 2010 #1 Skrevet 13. september 2010 Hva er det som gir folk rett til å si alt det teite de sier til deg, bare fordi du er gravid??!? Tenk deg at du er plaget med en veldig kvalme som vedvarer hele dagene, og det er så vidt du sover skikkelig om natta. Matlysten er temmelig redusert på grunn av den allmenne tilstanden, og mat er ikke egentlig noe som frister.. MEN fordi du må det, så spiser du jevnlig. 2-3 timer mellom hvert måltid, lite men ofte, og sunn og variert mat. Du tar til deg tilstrekkelig med næring så både du og barnet har det bra, og væskeinntaket ligger godt innenfor det som er anbefalt. Og kommentaren du får fra folk er: "Herre gud, du må spise mer mat og du må drikke masse, det er da ingenting igjen av deg!! Du er blitt så tynn,er du sikker på at du får i deg nok mat?!" Men i herrens navn da!! Bare fordi at jeg er slank av natur, og ikke har lagt på meg andre steder enn pupper, og litt mage enda, er da vel ikke det ensbetydende med at jeg ikke spiser eller drikker. JA, jeg er i dårlig form, men jeg passer da for guds skyld på at jeg får i meg nok mat og væske fordi! Ikke kommenter at jeg er "tynn" eller "mager" når jeg faktisk er HELT normal! Jeg er ikke tynnere nå enn det jeg har vært før, det har jeg et helt klesskap som beviser....
Anine78 Skrevet 13. september 2010 #2 Skrevet 13. september 2010 Åh at det går an. Skjønner ikke at folk plutselig tror de kan blande seg bort i vekten din bare fordi du er gravid. Enten man er tykk eller tynn mener jeg. Kan ikke folk bare passe sine egne saker?
Linnymor_87 Skrevet 14. september 2010 #3 Skrevet 14. september 2010 jeg hadde det akkurat som du beskriver der.... men samboeren min var i militæret, så jeg ble rett og slett beskylt for å være deprimert jeg..... -jøss jeg syns du har blitt sinnsykt tynn!! spiser du noe mat om dagen? -eh, ja.... jeg spiser da mat..... -er du sikker på at du spiser nok?? du er vel ikke deprimert? man kan jo fort bli det når samboer er lenge borte... -jeg er ikke deprimert... og jeg spiser.. -ja men spiser du nok???? ...guuuuuuud ass.... get off my case!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå