Gå til innhold

Ikke rart alle sliter med "ANGST"!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg så forbanna, samtidig som jeg er så lettet at jeg ikke har ord!

Har "mistet" 7 år av livet mitt på "angst" som legene kaller det....! Fikk diagnosen etter at jeg besvimte på møte, og sleit hele den neste uka med nerver og diare. Da satte legen et navn på det, nemlig ANGST!

Nå 7 år senere, har jeg tatt tak i et problem jeg har hatt i 6-7 år, som legen kalte stressrelaterte kviser. Dro til endokrinolog, og med god grunn! Jeg mangler en hel haug av hormoner som stabiliserer nerver og normale funksjoner i kroppen. Endokrinologen sa til meg at dette har vart lenge fordi nivået var så lavt. Dvs at dette har pågått lengre enn 5 år, og vel så det!

Så dette var altså angsten min. En hormonforstyrrelse som legen kunne ha funnet ut for 7 år siden, og livet mitt hadde ikke vært fullt av depresjoner, angst og selvmordforsøk.

Hurra for helsenorge!

PS. Dette er en oppfordring til dere der ute som har fått diagnose angst/panikkangst/gen.angst osv. MAS på legen for å få 24timers urinsjekk mtp hormonforstyrrelser!

Hilsen en lettet, men frustrert jente, som skal leve livet til det fulle etter endt behandling!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så flott at du har blitt frisk!:-) Da jeg dro til legen for å få hjelp med min angst, gjorde legen en rekke undersøkelser for å sjekke om det kunne noe medisinsk som var årsaken til problemene mine. Han forklarte blant annet at stoffskifteproblemer eller hormonforstyrrelser ofte kan føre til angst. Så, min erfaring er at leger vet dette....

Likevel, det er et godt tips du kommer med. Leger skal alltid undersøke om psykiske problemer av en hvilken som helst art kan ha somatisk utgangspunkt. Kanskje ikke alle gjør det, og da kan det være greit å være klar over dette selv. :-)

Skrevet

Ja. Min lege tok en rekke blodprøver, og jeg dro på Volvat for å ta flere prøver. Men de var perfekte. Endokrinologen tar spesefikke prøver, og ber deg levere inn tisseprøver fra hele dagen. Noe han forklarte var 100% nødvendig når man skal ta hormonprøver fordi de kan vise feil ved bare en vanlig blodprøve. De forandrer seg hele dagen, og har man perfekte prøver fra denne 24t endokrinologitesten, har man en bra hormonbalanse i kroppen. Får man bra prøver på en blodprøve på legekontoret, er det fremdeles en stor sjanse for at man har problemer med hormonbalansen.

HI

Skrevet

Sykt! Jeg ville saksøkt legen min. 7 år er lenge.

Skrevet

Hva er de vanligste symptomene på hormonforstyrrelser da??

Skrevet

ja de kalte det angstanfall da lungene til mannen min klappa sammen og, det skjedde jo over flere anfall - bare angst sa de...helt til han ikke fikk puste lenger og holdt på å dø...så ja hurra for helse norge

Skrevet

eeeeeeeeeeehhhhhhhhhhhhh............... trur kanksje det er mer normalt med angst enn det greiene her, så jo, "alle" kan ha angst!!!!!!!

nørd

• 6 år senere...
Skrevet

Nå er jeg så forbanna, samtidig som jeg er så lettet at jeg ikke har ord! Har "mistet" 7 år av livet mitt på "angst" som legene kaller det....! Fikk diagnosen etter at jeg besvimte på møte, og sleit hele den neste uka med nerver og diare. Da satte legen et navn på det, nemlig ANGST! Nå 7 år senere, har jeg tatt tak i et problem jeg har hatt i 6-7 år, som legen kalte stressrelaterte kviser. Dro til endokrinolog, og med god grunn! Jeg mangler en hel haug av hormoner som stabiliserer nerver og normale funksjoner i kroppen. Endokrinologen sa til meg at dette har vart lenge fordi nivået var så lavt. Dvs at dette har pågått lengre enn 5 år, og vel så det! Så dette var altså angsten min. En hormonforstyrrelse som legen kunne ha funnet ut for 7 år siden, og livet mitt hadde ikke vært fullt av depresjoner, angst og selvmordforsøk. Hurra for helsenorge! PS. Dette er en oppfordring til dere der ute som har fått diagnose angst/panikkangst/gen.angst osv. MAS på legen for å få 24timers urinsjekk mtp hormonforstyrrelser! Hilsen en lettet, men frustrert jente, som skal leve livet til det fulle etter endt behandling!

HI :) Dette er en gammel tråd, ser det - men om du ser dette, kan du sende meg en privat melding... Jeg har noen spørsmål hvis du vil svare :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...