Gå til innhold

Noen som har tre barn under skolealdrer her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan synes dere hverdagen er? Vi har to, 7 mnd og 3 år, og jeg har veldig lyst på tre barn etter hvert. Mannen syns det er mer enn nok med to. Han syns egentlig ikke småbarnsperioden er noe stas og syns han begynner å bli for gammel. Snart 34 stakkars. Men han var enig i at jeg hadde gode argumenter for tre barn, men i så fall syntes han ikke det burde være mer enn 2 år mellom yngste og neste mann. Så jeg vil gjerne høre andres erfaringer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har vi igjen bare en under skolealder, men jeg har vært oppe i fire under skolealder i perioder, og minst tre under skolealder hadde vi nesten sammenhengende i over 12 år. Syntes det var helt supert jeg, de hadde jo alltid lekekamerater hjemme.

Skrevet

Nå har jeg bare 1 igjen under skolealder, men de er nå 5,7 og 9 år. Så de har komt tett, syns det var fryktelig travelt de første årene. Lite søvn fordi ungene ikke sov om natta, de var endel syke osv. Men nå er det helt greit å ha de så tett!! De har alltid noen å leke (å krangle) med osv. Så jeg er enig med mannen din, at hvis dere skal ha nr. 3, så prøv å få den med sånn ca. 2 års mellomrom til nr. 2 :-)

Skrevet

Jeg har 3 barn under skolealder, en på 4, og to på snart 1.

Jeg syns at 3 år imellom høres bedre ut, min var nesten 4, og jeg så at det hadde store fordeler.

Skrevet

har to under skole og en på skole. syns overgangen fra 2-3 var veldig stor og syns jo lenger avstand mellom barna jo enklere blir hverdagen. ville hvertfall hatt 3-4 år mellom dem for ikke å slite dere helt ut.

Skrevet

Takk for innspill. Jeg tenker vel selv at tre år i mellom hadde vært fint. Mest fordi at da kan jeg være hjemme første året når eldste begynner på skolen. Men først må jeg jo overtale mannen.

Hvis jeg lufter tanken med jevne mellomrom blir han kanskje mer velvillig.

Skrevet

Hei!

Jeg har en på 2 år og tvillinger på 7 mnd. Synes det var veldig hektisk i førsten, er heller ikke så glad i den baby tiden.

Nå som tvillingene leker litt mer, er de alle på gulvet og holder på.

kjempe moro å se hvordan de studerer storesøster, og ler seg halvt ihjel når ho synger og danser. Er glad nå får at jeg fikk såpass tette, men hadde lyst til å rømme flere ganger da de var nyfødte;)

Storesøster har blitt mer selvstendig og hjelpsom og det er helt utrolig hvor snill ho er mot småsøskene sine;)

Skrevet

Jeg har fire under skolealder.

Veldig hektisk til tider, men veldig kjekt og. Barna har mye glede av hverandre. Går litt i jobb og :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...