Anonym bruker Skrevet 13. september 2010 #1 Skrevet 13. september 2010 Hvor ofte og hvordan skal smokkene til babyen rengjøres? Må de kokes hver dag? Kan de skylles under vann i springen? Dersom de faller på gulvet, hva gjør jeg da? Må de kokes da (isåfall må jeg kjøpe flere smokker), eller holder det å rengjøre de på annen måte? Isåfall, hvilken? Lillegutt har ikke brukt så smokkene så mye enda, så til nå har jeg kokt de ganske ofte. Har sett at de har blitt uklare, ser ut som om det dugger på innsiden av de. Det er ikke dugg, går ikke lett bort. Dette har skjedd etter bare noen dagers bruk. Hvorfor? Håper noen kan svare, tusen takk for svar og tips
Anonym bruker Skrevet 13. september 2010 #2 Skrevet 13. september 2010 hvor gammel er babyen. Jeg kokte smokkene når de hadde vært i gulvet frem til han var en tre fire måneder, etter det bare når jeg vasket de, etter 6-7 mnd så begynte jeg å bare skylle med kaldt vann...vasker innimellom da
Anonym bruker Skrevet 13. september 2010 #3 Skrevet 13. september 2010 Hmmm, jeg tror jeg har vært for lite hysterisk angående dette.. For jeg koker dem før første gangs bruk, så en eller annen gang innimellom når den har lagt lenge, eller er spes skitten. Detter den på gulvet hjemme så skyller jeg den bare.. Detter den i bakken ute, så bytter jeg den med ekstra smokken i vogna\stellebagen, så vasker jeg og koker når jeg kommer hjem.
Gjest Edemuli Skrevet 13. september 2010 #4 Skrevet 13. september 2010 Legger dem en stund i Zalo vann, skylle godt. Koker opp og lar det stå noen min før jeg heller av vannet. Her bruker de bare sutter når de sover, legger dem i gryta etter bruk og koker hver dag. Koker også flaskesmokker enda. De er 15 mnd, har alltid kokt smokkene etter bruk. Går de på golvet blir de kokt. Ps husk å klemme ut vannet som samler seg i suttene, det kan være veldig varmt selv om sutten virker kald utenpå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå