Gå til innhold

Noen som har brukt detrusitol SR?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid før dere merket bedring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har brukt det selv for Urgeinkontinens. Det hjalp med en gang, egentlig. Og etter en tids bruk, så lærte faktisk kroppen min å slappe litt av med dotrangen ;)

Nå bruker jeg det ikke, men merker at der er dager jeg kanskje skulle hatt det. Men altså tydelig forbedring etter noen måneders bruk.

Jeg fikk Urge i forbindelse med en fødsel. Sikkert noen nerver som fikk seg en omgang under fødselen.

Jeg har også en datter med Urge(sikkert nok medfødt:(). Hun har startet på Detrusitol nå, og vi krysser fingrene :) Hun sier selv at hun merker at det hjelper litt på noe som virker som krampesmerter over blæren:) Så vi venter i spenning på mer :)

Skrevet

Å, nå ble jeg glad! :)

Legen sa at jeg skal bruke det i 28 dager og så stoppe og se. Og så evt bruke det enkelte dager jeg vet jeg kan bli stressa.

Jeg føler meg så fanga her hjemme, klarer ikke gå ut eller noe. Klarer ikke hente barna i barnehagen engang,, føler meg så utrolig mislykka og som om det ikke er noe håp om det skal være sånn hele livet.

Fikk denne voldsomme tissetrangen for 6-7 uker siden, vet ikke hvorfor.

Men jeg håper virkelig det hjelper. Begynte fredag, håper jeg er like heldig som deg.

HI

Skrevet

Ja, jeg vet godt hvordan det er... må alltid vite hvor doen er, og den MÅ alltid være i nærheten.

Jeg var mest plaget når jeg hadde vært ute av huset og så kom hjem. Når jeg skulle låse opp døra så kan du banne på at blæren ble overaktiv.... rakk ikke doen, for å si det som det er..... Og så har det jo ikke med mengden urin i blæren å gjøre. Det kan bare være en liten dråpe, og det kan skje selv om du omtrent nettopp har vært på do.

Glad det finnes medisin :)

Hilsen første som svarte deg :)

Skrevet

Jeg klarer heldigvis å holde det inne. Men jeg føler meg så utrolig mislykka allikevel.

Jeg prøver å presse meg til å ikke gå på do, men det er så utrolig ubehagelig å leve sånn som dette.

Og så begynner jeg å tenke, hva om jeg ikke merker noe effekt av medisinen? Kan blæra bruke noen uker på å tilpasse seg etter å ha levd i spenn så lenge?

Er det vanlig å bli så nedfor av dette?

HI

Skrevet

Forresten, tusen takk for at du svarer. Jeg kjenner ingen som har hatt dette, føles veldig ensomt.

Skrevet

Ja, det er vanlig å reagere på å ha det slik. Så klart. Det går ut over livskvaliteten, og da spesielt sosialt. Og det er jo ikke gøy.

En er redd for å ha uhell, og en er redd for lukt fra underlivet. En er redd for at andre skal oppdage det. Og en har ikke kontroll over det, det er det som gjør en redd.....

Du er ikke mislykket, du har bare et helseproblem :) Det er bare det at dette helseproblemet er så tabubelagt enda.

Du merker bedring allerede etter liten stund, mens medisinen virker. Så gradvis vil kroppen få tilbake egen kontroll. Men det kan ta tid :)

Hvilken dose bruker du?

Hilsen første svarer igjen :)

Skrevet

Jeg fikk depottabletter på 4 mg. Tar en gang daglig.

Jeg har ikke så mye sosialt liv da, men jeg er arbeidsledig og ser virkelig ikke hvordan jeg skal kunne få meg jobb sånn som det her.

Og jeg har ingen inntekt, ingen dagpenger, ingenting. Så det føles som jeg bare belaster familien min enda mer med dette. Og vi har bare såvidt til regninger og mat som det er. Dette er skikkelig grusomt.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...